Aktualna rzeczywistość, biorąc pod uwagę pandemię Covid19, szereg trudności cywilizacyjnych a do tego konflikt zbrojny na wschodzie może skutkować utratą poczucia bezpieczeństwa i stabilizacji u uczniów, co wymaga odpowiednich interwencyjnych oddziaływań wychowawczych ze strony szkoły.
Odpowiadając na potrzeby szkoły konieczne jest wyposażenie nauczycieli w podstawy wiedzy z zakresu świadczenia pomocy psychologicznej i prowadzenia oddziaływań profilaktycznych wobec uczniów w związku z toczącymi się działaniami wojennymi. Zagadnienie jest to istotnie ważne i wymaga od nauczycieli pogłębienia wiedzy z zakresu podstaw komunikacji interpersonalnej w aspekcie dostosowania treści komunikatów i języka do poziomu odbiorcy, podstawowych emocji, form i sposobów ich ekspresji, źródeł i rodzajów lęków. W trakcie szkolenia prowadzący podkreśli konsekwencje chronicznego przeżywania napięcia i niepokoju oraz wskaże możliwości zastosowania wybranych technik relaksacyjnych.
Szkolenie poprowadzi dr Justyna Kaczmarczyk – Psycholog, psychoterapeuta, wykładowca akademicki
Szczegóły warsztatu znajdą Państwo na stronie: Trudny temat wojny, w trudnym czasie
Serdecznie zapraszamy małopolskie szkoły do udziału w kolejnej edycji badań dotyczącej kondycji psychicznej młodzieży i nauczycieli. Badania realizowane są przez Krakowski Instytut Logoterapii we współpracy z Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
Zapraszamy na kolejne spotkanie w ramach cyklu „Wokół zdrowia psychicznego” – „Od napięcia do równowagi – strategie radzenia sobie ze stresem w edukacji”. 29 października odbędzie się konferencja online, której celem jest refleksja nad zjawiskiem stresu w szkole.