Aktualna rzeczywistość, biorąc pod uwagę pandemię Covid19, szereg trudności cywilizacyjnych a do tego konflikt zbrojny na wschodzie może skutkować utratą poczucia bezpieczeństwa i stabilizacji u uczniów, co wymaga odpowiednich interwencyjnych oddziaływań wychowawczych ze strony szkoły.
Odpowiadając na potrzeby szkoły konieczne jest wyposażenie nauczycieli w podstawy wiedzy z zakresu świadczenia pomocy psychologicznej i prowadzenia oddziaływań profilaktycznych wobec uczniów w związku z toczącymi się działaniami wojennymi. Zagadnienie jest to istotnie ważne i wymaga od nauczycieli pogłębienia wiedzy z zakresu podstaw komunikacji interpersonalnej w aspekcie dostosowania treści komunikatów i języka do poziomu odbiorcy, podstawowych emocji, form i sposobów ich ekspresji, źródeł i rodzajów lęków. W trakcie szkolenia prowadzący podkreśli konsekwencje chronicznego przeżywania napięcia i niepokoju oraz wskaże możliwości zastosowania wybranych technik relaksacyjnych.
Szkolenie poprowadzi dr Justyna Kaczmarczyk – Psycholog, psychoterapeuta, wykładowca akademicki
Szczegóły warsztatu znajdą Państwo na stronie: Trudny temat wojny, w trudnym czasie
W listopadzie 2025 r. zrealizowano projekt „System INIA w diagnozie dorosłych i dzieci”, poświęcony upowszechnieniu nowoczesnych, obiektywnych metod oceny artykulacji oraz praktycznemu wykorzystaniu analizatora pola akustycznego INIA. Przedsięwzięcie było efektem współpracy Akademii Tarnowskiej, Uniwersytetu Warszawskiego oraz Małopolskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli Ośrodka w Tarnowie.