Tutoring stanowi propozycję oddziaływań o charakterze profilaktycznym i jest szansą na zmiany w systemie pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Szkoła nie działa w próżni społecznej. Zachodzące w szybkim tempie przemiany w otaczającym świecie, wyzwania, przed jakimi staje współczesny człowiek, a także te, które będą w przyszłości udziałem absolwenta dzisiejszej szkoły – to podstawowe przesłanki wprowadzania zmian w polskim systemie edukacji. Wsparcie, jakie otrzymuje uczeń, może chronić go przed podejmowaniem ryzykownych zachowań. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna, działania diagnostyczne i kompensacyjne powinny być podporządkowane dobru dziecka i realizowane w szkole oraz w rodzinie.
Model pracy wychowawczej opartej na tutoringu pokazuje, że jest to możliwe i stwarza szanse budowania w szkole relacji, które tworzą klimat współpracy, porozumienia, wzbogacając w ten sposób rozwój ucznia, jak również nauczyciela. Wychodząc naprzeciw rosnącym potrzebom współczesnej edukacji, zapraszamy na kurs tutoringu szkolnego I stopnia organizowany przy współpracy Instytutu Tutoringu Szkolnego z Wrocławia. Kurs rozpocznie się 5 marca (sobota) i będzie realizowany w trybie online.
Udział w kursie zapewnia uczestnikom przygotowanie do pracy w charakterze tutora w szkole na każdym etapie edukacyjnym. Zajęcia wprowadzają uczestników w metodę pracy tutorskiej, przygotowując do tworzenia klimatu opartego na relacjach budowanych w oparciu o założenia pedagogiki dialogu. Nauczyciele poznają specyfikę postępowania pedagogicznego, które odzwierciedla kolejne etapy pracy tutora. Zostaną wyposażeni w odpowiednie narzędzia organizacyjne i diagnostyczne. Znaczącym elementem kursu jest przygotowanie tutorów do nawiązywania relacji z rodzicami, budującej partnerskie współdziałanie obu stron. Kurs przewiduje znaczną ilość treningów umiejętności praktycznych i komunikacyjnych.
Model kształcenia tutorów, firmowany przez Instytut Tutoringu Szkolnego z Wrocławia, zyskał od 2020 status Programu Rekomendowanego, przyznawanego przez Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii, Państwową Agencję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Ośrodek Rozwoju Edukacji oraz Instytut Psychiatrii i Neurologii.
Za nami wyjątkowa konferencja poświęcona edukacji STEAM w pracy z najmłodszymi uczniami. Spotkanie zgromadziło nauczycieli przedszkoli, klas 1–3 oraz specjalistów, dla których ważny jest rozwój poznawczy dzieci, budowanie relacji i tworzenie środowiska sprzyjającego współpracy — również w grupach wielokulturowych.
Towarzystwo Przyjaciół Chorych „Hospicjum im. św. Łazarza” zaprasza szkoły, przedszkola oraz wszystkie środowiska edukacyjne do udziału w szóstej edycji świątecznego wyzwania #KolędaDlaHospicjum2025. To inicjatywa, która łączy radość wspólnego kolędowania z realnym wsparciem dla pacjentów jednego z najstarszych hospicjów w Polsce.