Szkoła kompetencji? Aktywności niekonwencjonalne? Czy to możliwe w naszej rzeczywistości edukacyjnej?
23 marca z inicjatywy Ośrodka w Tarnowie nauczyciele ze Szkoły Podstawowej w Radowie Małym podzielili się nowatorskim podejściem do organizacji pracy szkoły i metod nauczania. Ewa Radanowicz, dyrektor szkoły zaprezentowała efekty nauczania opierające się na dotarciu do zainteresowań i mocnych stron uczniów. Elżbieta Tchurz zachęciła do stosowania rozwiązań w edukacji wczesnoszkolnej, opierających się na rozwijaniu inteligencji emocjonalnej i poznawaniu potencjału uczniów. Elwira Stawska przedstawiła projekt „Stół Mądrości”, zakładający projektową pracę uczniów nad zadaniami i umiejętnościami interdyscyplinarnymi. Z kolei Kamila Piesiakowska omówiła projekt „Biuro Pracy Indywidualnej”, opierający się na samodzielnym rozwiązywaniu przez uczniów zadań polonistyczno-matematycznych. Barbara Chałka zaprezentowała wykorzystanie niekonwencjonalnych przedmiotów do rozwijania aktywności i wyobraźni uczniów.
Konferencja spotkała się z dużym zainteresowaniem ze strony uczestników, którzy zostali zainspirowani do poszukiwania nowych rozwiązań edukacyjnych, opartych na najbliższym otoczeniu uczniów.
Za nami wyjątkowa konferencja poświęcona edukacji STEAM w pracy z najmłodszymi uczniami. Spotkanie zgromadziło nauczycieli przedszkoli, klas 1–3 oraz specjalistów, dla których ważny jest rozwój poznawczy dzieci, budowanie relacji i tworzenie środowiska sprzyjającego współpracy — również w grupach wielokulturowych.
Towarzystwo Przyjaciół Chorych „Hospicjum im. św. Łazarza” zaprasza szkoły, przedszkola oraz wszystkie środowiska edukacyjne do udziału w szóstej edycji świątecznego wyzwania #KolędaDlaHospicjum2025. To inicjatywa, która łączy radość wspólnego kolędowania z realnym wsparciem dla pacjentów jednego z najstarszych hospicjów w Polsce.