Szkicowniki, notesy, książki… Jak to jest zrobione? A może lepiej postawić pytanie – jak zrobić notes samodzielnie?
20 stycznia 2025 r. w zabytkowych przestrzeniach Opactwa Benedyktynów w Tyńcu odbyły się warsztaty introligatorskie. Każdy z uczestników wyszedł z zajęć bogatszy o nową wiedzę, doświadczenie oraz własny notes w oprawie półpłóciennej. Nie zabrakło wskazówek i podpowiedzi metodycznych, jak wykonać spersonalizowane notesy w szkole oraz jak zachęcić uczniów do samodzielnej przygody twórczej ze szkicownikiem. Stworzenie od podstaw własnego przedmiotu użytkowego kształtuje poczucie sprawczości i pomaga uwierzyć we własne możliwości twórcze.
Warsztaty, które zostały zrealizowane we współpracy z Fundacją Chronić Dobro przy Opactwie Benedyktynów w Tyńcu, przeprowadziła Ewa Adamska-Starczyńska, nauczyciel doradca metodyczny ds. plastyki w szkole podstawowej.
Historia pogranicza nie daje się zamknąć w prostych narracjach. To obszar napięć, przenikania się wpływów, zmiennych granic i tożsamości kształtowanych na styku kultur. Z myślą o nauczycielach, którzy chcą tę złożoność świadomie i rzetelnie przekazywać młodemu pokoleniu, Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, Ośrodek w Nowym Sączu, przygotowało III edycję Akademii POGRANICZE 2026. Burzliwe dzieje Śląska, wpisaną […]
Debaty o edukacji często koncentrują się na pojedynczym nurcie – matematyce albo fizyce, metodach lub programach. Tymczasem spotkanie zorganizowane 3 grudnia w MCDN Ośrodku w Nowym Sączu celowo porzuciło tę logikę. Zamiast rozpatrywać nauczanie ścisłe w odseparowanych blokach, uczestnicy otrzymali szeroki, wielowarstwowy obraz, w którym edukacja staje się przestrzenią odkrywania, eksperymentowania i budzenia ciekawości. Konferencja […]