Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez rozwijanie umiejętności matematycznych w edukacji z wykorzystaniem współczesnych strategii w procesie nauczania jest celem nadrzędnym w roku szkolnym 2025/2026. Eksperci z różnych dziedzin zainspirują uczestników konferencji do wdrażania współczesnych metod w efektywne uczenie i uczenie się.
29 października 2025 roku w salach Małopolskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli Ośrodek w Tarnowie podczas konferencji Wielki Wybuch Pomysłów – 4M, czyli mega moc metodycznej motywacji uczestnicy zobaczą jak w oparciu o neurodydaktyczne strategie zwiększać efektywność nauczania i zarządzania zespołem. Poznają praktyczne narzędzia wspierające ciekawość, motywację i zaangażowanie uczniów oraz współpracowników.
Przedstawione zostaną konkretne i sprawdzone narzędzia dydaktyczne, które sprawią, że lekcje fizyki i przyrody będą ciekawe, praktyczne i angażujące.
Podczas konferencji zaprezentowane będą zestawy klocków LEGO® oraz możliwości ich wykorzystania na lekcjach przyrody, fizyki, chemii, techniki i matematyki, a także pomysły metodyczne pokazujące, jak łączyć inżynierię z nauką bliską doświadczeniom ucznia.
W ramach warsztatów uczestnicy zobaczą, jak w prosty i atrakcyjny sposób prowadzić zajęcia z przedmiotów przyrodniczych i technicznych, wykorzystując zestawy LEGO® Education Science
Serdecznie zapraszamy szczególnie na część warsztatową , podczas której każdy uczestnik pracując metodą hands-on na zestawach LEGO Education pozna najnowsze zestawy LEGO Education dedykowane do pracy STEAM-owej w szkole oraz gotowe scenariusze lekcji
Międzynarodowe Centrum Targowo-Kongresowe EXPO Kraków, ul. Galicyjska 9. Wydarzenie zorganizowane wspólnie z małopolskimi uczelniami, instytutami naukowymi i branżowymi centrami umiejętności dla uczniów szkół ponadpodstawowych studentów/doktorantów oraz wszystkich osób dorosłych zainteresowanych rozwojem zawodowym.
Biznes i zarządzanie to przedmiot, który zastąpił w szkołach ponadpodstawowych podstawy przedsiębiorczości. W jego ramach uczniowie rozwijają kluczowe kompetencje przyszłości – współpracę, komunikację, kreatywność oraz innowacyjne podejście do wyzwań gospodarczych i społecznych.