Jak uczniowie widzą przyszłość edukacji i szkolnictwa, zwłaszcza w perspektywie doświadczeń przejścia na edukację zdalną? Jak oceniają kształcenie zdalne w dobie COVID-19? VULCAN zapytał 5 tys. uczniów o edukację przed, podczas i po pandemii.
Polscy uczniowie lubią chodzić na zajęcia do szkoły, ale chcą w przyszłości częściowo uczyć się także zdalnie
i szerzej korzystać z nowoczesnych technologii – to najważniejszy wniosek z badania ankietowego przeprowadzonego w trakcie trwania pandemii przez twórcę dziennika elektronicznego VULCAN wraz z Zakładem Badań nad Procesem Uczenia się (UAM w Poznaniu).
W badaniu wzięło udział blisko 5000 uczniów w wieku między 9 a 20 lat uczących się w szkołach podstawowych w klasach 4-8 i szkołach średnich w klasach 1-4. Dane zebrano na początku czerwca w dzienniku elektronicznym VULCAN.
Celem badania było określenie, jak uczniowie korzystali z nowych technologii i kształcenia zdalnego przed pandemią oraz jak wyglądało ich kształcenie podczas pandemii. Zbadano także, czy uczniowie myśląc o przyszłej edukacji, wyobrażają ją sobie jako mocno lub słabo stechnicyzowaną.
Za nami wyjątkowa konferencja poświęcona edukacji STEAM w pracy z najmłodszymi uczniami. Spotkanie zgromadziło nauczycieli przedszkoli, klas 1–3 oraz specjalistów, dla których ważny jest rozwój poznawczy dzieci, budowanie relacji i tworzenie środowiska sprzyjającego współpracy — również w grupach wielokulturowych.
Towarzystwo Przyjaciół Chorych „Hospicjum im. św. Łazarza” zaprasza szkoły, przedszkola oraz wszystkie środowiska edukacyjne do udziału w szóstej edycji świątecznego wyzwania #KolędaDlaHospicjum2025. To inicjatywa, która łączy radość wspólnego kolędowania z realnym wsparciem dla pacjentów jednego z najstarszych hospicjów w Polsce.