21 kwietnia w naszym Ośrodku w Tarnowie odbyło się spotkanie z udziałem 15 nauczycieli z Ukrainy celem udzielenia wsparcia w związku z bieżącą sytuacją przyjmowania uchodźców.
Spotkanie zostało zorganizowane przez MCDN Ośrodek w Tarnowie we współpracy z Powiatowym Urzędem Pracy w Tarnowie. Podczas spotkania została zaprezentowana struktura systemu edukacji w Polsce. Przeprowadziliśmy diagnozę potrzeb nauczycieli w zakresie nauczania języka polskiego oraz zebraliśmy informacje, jakiego wsparcia oczekują uczestnicy, aby przygotować ofertę adekwatną do ich potrzeb. Nauczyciele z Ukrainy chętnie mówili o swoich potrzebach w zakresie doskonalenia się i podejmowania pracy w zawodzie.
W spotkaniu uczestniczyła Anna Mikosz – radna Województwa Małopolskiego, Angelika Bilska – zastępca dyrektora ds. Rynku Pracy Powiatowego Urzędu Pracy w Tarnowie, dr Łukasz Cieślik – dyrektor Małopolskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli oraz Ewa Sojat – wicedyrektor ds. Ośrodka w Tarnowie.
Koordynacją pomocy dla nauczycieli z Ukrainy w MCDN zajmuje się Julia Nowicka, która jest ukraińską nauczycielką uczącą języka polskiego jako języka obcego.
Dane kontaktowe:
Dyżury odbywają się w środy w Ośrodku w Krakowie w godz. 13:00-16:00.
Szczegółowe informacje na temat wsparcia oraz materiały edukacyjne dla nauczycieli i dyrektorów szkół dotyczące przyjmowania uchodźców z Ukrainy znajdują się na stronie internetowej MCDN w zakładce Wsparcie edukacji – Dla Ukrainy.
Galeria zdjęć
Międzynarodowe Centrum Targowo-Kongresowe EXPO Kraków, ul. Galicyjska 9. Wydarzenie zorganizowane wspólnie z małopolskimi uczelniami, instytutami naukowymi i branżowymi centrami umiejętności dla uczniów szkół ponadpodstawowych studentów/doktorantów oraz wszystkich osób dorosłych zainteresowanych rozwojem zawodowym.
Biznes i zarządzanie to przedmiot, który zastąpił w szkołach ponadpodstawowych podstawy przedsiębiorczości. W jego ramach uczniowie rozwijają kluczowe kompetencje przyszłości – współpracę, komunikację, kreatywność oraz innowacyjne podejście do wyzwań gospodarczych i społecznych.