29.04.2025

Wspieramy nauczycieli pracujących z uczniami z doświadczeniem migracyjnym

Współczesna szkoła to nie tylko miejsce przekazywania wiedzy, ale przede wszystkim przestrzeń budowania relacji, zrozumienia i wspólnoty. W czasach, gdy w klasach coraz częściej spotykają się dzieci z różnych kultur i zakątków świata, rola nauczyciela staje się jeszcze bardziej odpowiedzialna – i jeszcze bardziej znacząca.

Z myślą o nauczycielach, którzy codziennie z oddaniem wspierają uczniów z doświadczeniem migracyjnym, zapraszamy na dwa bezpłatne warsztaty online, które odbędą się w maju. Spotkania te będą okazją do pogłębienia wiedzy, wymiany doświadczeń oraz zdobycia praktycznych narzędzi, które ułatwią pracę z uczniami wielojęzycznymi i ich rodzinami.

13 maja br. „Ocenianie uczniów z doświadczeniem migracji” – warsztaty online dla nauczycieli wszystkich etapów edukacyjnych

Warsztaty poświęcone będą zagadnieniom oceniania uczniów z doświadczeniem migracji w kontekście polskiego systemu edukacji.

Podczas spotkania uczestnicy:

  • poznają prawne i organizacyjne uwarunkowania związane ze statusem ucznia cudzoziemskiego w szkole,
  • dowiedzą się, jak dostosować wymagania edukacyjne i formy oceniania do możliwości językowych ucznia,
  • otrzymają wskazówki dotyczące klasyfikacji rocznej i końcowej uczniów nieposługujących się biegle językiem polskim,
  • zapoznają się z przykładami dobrych praktyk i rozwiązań stosowanych w szkołach zróżnicowanych kulturowo i językowo.

Link do zapisów: Ocenia uczniów z doświadczeniem migracji

15 maja br.  „Uczeń dwujęzyczny w szkole – poradnik dla nauczycieli” – warsztaty online dla nauczycieli pracujących z uczniami dwujęzycznymi i wspierających dzieci z rodzin

Zajęcia koncentrują się na praktycznych aspektach pracy z uczniem dwujęzycznym w szkole.

Podczas warsztatów uczestnicy:

  • zmierzą się z mitami dotyczącymi dwujęzyczności dzieci oraz poznają najnowsze ustalenia w tym zakresie,
  • zapoznają się z modelem „12 kroków” wspierających rozwój językowy ucznia w środowisku szkolnym,
  • dowiedzą się, jak skutecznie współpracować z rodzicami dziecka dwujęzycznego oraz jak budować fundamenty wsparcia rodziny dwujęzycznej,
  • otrzymają praktyczne wskazówki dotyczące rozpoznawania i wspomagania dzieci z trudnościami w rozwoju językowym.

Link do zapisów: Uczeń dwujęzyczny w szkole – poradnik dla nauczycieli

Niech te warsztaty będą nie tylko chwilą wytchnienia w intensywnej pracy nauczycielskiej, ale i inspiracją do działania. Szkoła otwarta na różnorodność to szkoła mądra, silna i odważna – taka, która z szacunkiem dla tradycji potrafi odpowiadać na wyzwania współczesności.

Prowadząca warsztaty: Aneta Hajduga – nauczyciel konsultant MCDN, Ośrodek w Nowym Sączu.

Multiethnic Group of Children with World Map

wróć do listy aktualności
arrow
Facebook
YouTube