Współczesna szkoła to nie tylko miejsce przekazywania wiedzy, ale przede wszystkim przestrzeń budowania relacji, zrozumienia i wspólnoty. W czasach, gdy w klasach coraz częściej spotykają się dzieci z różnych kultur i zakątków świata, rola nauczyciela staje się jeszcze bardziej odpowiedzialna – i jeszcze bardziej znacząca.
Z myślą o nauczycielach, którzy codziennie z oddaniem wspierają uczniów z doświadczeniem migracyjnym, zapraszamy na dwa bezpłatne warsztaty online, które odbędą się w maju. Spotkania te będą okazją do pogłębienia wiedzy, wymiany doświadczeń oraz zdobycia praktycznych narzędzi, które ułatwią pracę z uczniami wielojęzycznymi i ich rodzinami.
13 maja br. „Ocenianie uczniów z doświadczeniem migracji” – warsztaty online dla nauczycieli wszystkich etapów edukacyjnych
Warsztaty poświęcone będą zagadnieniom oceniania uczniów z doświadczeniem migracji w kontekście polskiego systemu edukacji.
Podczas spotkania uczestnicy:
Link do zapisów: Ocenia uczniów z doświadczeniem migracji
15 maja br. „Uczeń dwujęzyczny w szkole – poradnik dla nauczycieli” – warsztaty online dla nauczycieli pracujących z uczniami dwujęzycznymi i wspierających dzieci z rodzin
Zajęcia koncentrują się na praktycznych aspektach pracy z uczniem dwujęzycznym w szkole.
Podczas warsztatów uczestnicy:
Link do zapisów: Uczeń dwujęzyczny w szkole – poradnik dla nauczycieli
Niech te warsztaty będą nie tylko chwilą wytchnienia w intensywnej pracy nauczycielskiej, ale i inspiracją do działania. Szkoła otwarta na różnorodność to szkoła mądra, silna i odważna – taka, która z szacunkiem dla tradycji potrafi odpowiadać na wyzwania współczesności.
Prowadząca warsztaty: Aneta Hajduga – nauczyciel konsultant MCDN, Ośrodek w Nowym Sączu.
Serdecznie zapraszamy małopolskie szkoły do udziału w kolejnej edycji badań dotyczącej kondycji psychicznej młodzieży i nauczycieli. Badania realizowane są przez Krakowski Instytut Logoterapii we współpracy z Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
Zapraszamy na kolejne spotkanie w ramach cyklu „Wokół zdrowia psychicznego” – „Od napięcia do równowagi – strategie radzenia sobie ze stresem w edukacji”. 29 października odbędzie się konferencja online, której celem jest refleksja nad zjawiskiem stresu w szkole.