16 listopada 2022 roku około150 nauczycieli, wychowawców, pedagogów, wszystkich typów szkół z Małopolski i innych województw wzięło udział w konferencji „Rodzina wczoraj i dziś. Perspektywy nauczania wychowania do życia w rodzinie w szkole” zorganizowanej w formie hybrydowej przez Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli Ośrodek w Nowym Sączu.
Celem konferencji było ukazanie wartości rodziny w życiu człowieka, a także podkreślenie znaczenia szkoły we wspieraniu integralnego rozwoju dzieci i młodzieży. Tematyka nawiązuje do aktualnych kierunków polityki oświatowej państwa w zakresie wspomagania wychowawczej roli rodziny właściwą organizację i realizację zajęć edukacyjnych wychowanie do życia w rodzinie.
Jak wiemy, podstawowe zadania szkoły obejmują przede wszystkim wyposażenie uczniów w wiedzę i umiejętności oraz przygotowanie do funkcjonowania w społeczeństwie i na rynku pracy. Każdy rodzic jednak życzyłby sobie również, aby szkoła włączyła się w proces wychowania, tak by jego dziecko bezpiecznie przeszło przez okres dzieciństwa i młodości.
Konferencja potwierdziła, że celem zajęć WdŻwR jest właśnie takie wsparcie rodziców.
Szkoła zatem w dużej mierze odgrywa kluczową rolę w dziele wychowania w zakresie seksualności i dojrzewania płciowego. Treści programowe są dostosowane do wieku i rozwoju dzieci oraz ich możliwości percepcyjnych, a same lekcje mają wspierać kształtowanie hierarchii wartości i przedstawiać obowiązujące normy społeczne.
Międzynarodowe Centrum Targowo-Kongresowe EXPO Kraków, ul. Galicyjska 9. Wydarzenie zorganizowane wspólnie z małopolskimi uczelniami, instytutami naukowymi i branżowymi centrami umiejętności dla uczniów szkół ponadpodstawowych studentów/doktorantów oraz wszystkich osób dorosłych zainteresowanych rozwojem zawodowym.
Biznes i zarządzanie to przedmiot, który zastąpił w szkołach ponadpodstawowych podstawy przedsiębiorczości. W jego ramach uczniowie rozwijają kluczowe kompetencje przyszłości – współpracę, komunikację, kreatywność oraz innowacyjne podejście do wyzwań gospodarczych i społecznych.