15 marca odbyła się konferencja, której celem było przybliżenie znaczenia i roli lekcji Wychowania do życia w rodzinie (WDŻ), jako wsparcia w wychowaniu do dorosłego, odpowiedzialnego życia, opartego na uniwersalnych wartościach.
Konferencja wpisała się w kierunki polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2022/2023. Prelegentka Anna Powązka, wieloletni nauczyciel WDŻ, pracownik wydziału wychowania i profilaktyki w Ośrodku Rozwoju Edukacji w Warszawie, trener wojewódzki programu „Wektory życia”, przypomniała, jak wielka jest potrzeba realizacji zajęć WDŻ w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych. Kolejna prelegentka Greta Gutkowska, wieloletni nauczyciel wychowania do życia w rodzinie, doradca metodyczny w Mazowieckim Samorządowym Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Radomiu, trener wojewódzki programu „Wektory życia”, podzieliła się przykładem lekcji mających na celu kształtowanie w uczniach postaw ukierunkowane na dobro, prawdę i piękno, uzdalniających do podejmowania dojrzałych decyzji w codziennym życiu.
Podczas konferencji nauczyciele praktycy, Edyta Stolińska, Joanna Kantor – Malik, Antonina Świeży i Joanna Wołoszyn zaprezentowali przykłady dobrych praktyk dotyczące sposobów organizacji i realizacji treści na lekcjach WDŻ i nie tylko. Udzielili wskazówek, gdzie szukać inspiracji i pomysłów, jak czynić lekcje WDŻ ciekawymi i wyjątkowymi.
Pozostawiamy wszystkim do refleksji i namysłu słowa Ryszarda Kapuścińskiego: „Boję się świata bez wartości, bez wrażliwości, bez myślenia, świata, w którym wszystko jest możliwe. Ponieważ wówczas najbardziej możliwe jest zło”.
Międzynarodowe Centrum Targowo-Kongresowe EXPO Kraków, ul. Galicyjska 9. Wydarzenie zorganizowane wspólnie z małopolskimi uczelniami, instytutami naukowymi i branżowymi centrami umiejętności dla uczniów szkół ponadpodstawowych studentów/doktorantów oraz wszystkich osób dorosłych zainteresowanych rozwojem zawodowym.
Biznes i zarządzanie to przedmiot, który zastąpił w szkołach ponadpodstawowych podstawy przedsiębiorczości. W jego ramach uczniowie rozwijają kluczowe kompetencje przyszłości – współpracę, komunikację, kreatywność oraz innowacyjne podejście do wyzwań gospodarczych i społecznych.