Jak zaplanować i przeprowadzić lekcję geografii na miarę ucznia XXI wieku? Na to pytanie uzyskamy odpowiedź już 2 marca br. podczas konferencji, gdzie poznamy różnorodne strategie, metody, techniki budowania samodzielności poznawczej ucznia.
Kształcenie poszukujące jest odpowiedzią na potrzeby współczesnego ucznia i nauczyciela. Zaproszeni prelegenci w poszczególnych modułach tematycznych konferencji, przedstawią Państwu wybrane metody kształcenia i środki dydaktyczne ukierunkowane na sprawczość i samodzielność ucznia. Planowane jest wnikliwe przedstawienie zagadnienia edukacji włączającej z zastosowaniem narzędzi TIK oraz elementów arteterapii. Program konferencji obejmuje także zaprezentowanie Interaktywnych Plansz Przyrodniczych i dyskusję panelową o mitach edukacyjnych w aspekcie metod nauczania.
Szczegółowe informacje znajdą Państwo na stronie: „Wyczerpać temat, ale nie ucznia” – kształcenie poszukujące na lekcjach geografii
W listopadzie 2025 r. zrealizowano projekt „System INIA w diagnozie dorosłych i dzieci”, poświęcony upowszechnieniu nowoczesnych, obiektywnych metod oceny artykulacji oraz praktycznemu wykorzystaniu analizatora pola akustycznego INIA. Przedsięwzięcie było efektem współpracy Akademii Tarnowskiej, Uniwersytetu Warszawskiego oraz Małopolskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli Ośrodka w Tarnowie.