W konkursie zorganizowanym przez Pedagogiczną Bibliotekę Wojewódzką im. Hugona Kołłątaja w Krakowie, Centrum Św. Maksymiliana w Harmężach oraz Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli Ośrodek w Oświęcimiu wzięło udział 68 prac wykonanych przez małopolskich uczniów z 31 szkół.
OTO ZWYCIĘZCY:
Grupa I – klasy 1-2 SP
I miejsce – Maksymilian Sękowski
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Harmężach
II miejsce – Magdalena Burek
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Przebieczanach
III miejsce – Natalia Giełczyńska
Szkoła Podstawowa nr 1 im. Tadeusza Kościuszki w Nowym Targu
Grupa II – klasy 3-4 SP
I miejsce – Michał Koszyk
Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1 im. Marii Konopnickiej w Limanowej
II miejsce – Kacper Zieliński
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Bachowicach
III miejsce – Aleksandra Chrapczyńska
Szkoła Podstawowa im. Henryka Sienkiewicza w Grojcu
Grupa III – klasy 5-8 SP
I miejsce – Kajetan Gaździcki
Szkoła Podstawowa im. Ks. Jana Twardowskiego w Widomej
II miejsce – Weronika Szojda
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 4
im. Stanisława Wyspiańskiego w Oświęcimiu
III miejsce – Alan Markowski
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Bulowicach
Grupa IV – szkoły ponadpodstawowe
Wyróżnienia:
Victoria Miśkowicz
Publiczne Liceum Ogólnokształcące Zgromadzenia Sióstr Augustianek
im. Św. Rity w Krakowie
Karolina Taraszka
IV Liceum Ogólnokształcące im. Jana Pawła II w Tarnowie
Szczegóły można znaleźć na stronie Wyniki konkursu Święty Maksymilian patronem trudnych wyborów
Historia pogranicza nie daje się zamknąć w prostych narracjach. To obszar napięć, przenikania się wpływów, zmiennych granic i tożsamości kształtowanych na styku kultur. Z myślą o nauczycielach, którzy chcą tę złożoność świadomie i rzetelnie przekazywać młodemu pokoleniu, Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, Ośrodek w Nowym Sączu, przygotowało III edycję Akademii POGRANICZE 2026. Burzliwe dzieje Śląska, wpisaną […]
Debaty o edukacji często koncentrują się na pojedynczym nurcie – matematyce albo fizyce, metodach lub programach. Tymczasem spotkanie zorganizowane 3 grudnia w MCDN Ośrodku w Nowym Sączu celowo porzuciło tę logikę. Zamiast rozpatrywać nauczanie ścisłe w odseparowanych blokach, uczestnicy otrzymali szeroki, wielowarstwowy obraz, w którym edukacja staje się przestrzenią odkrywania, eksperymentowania i budzenia ciekawości. Konferencja […]