W konkursie zorganizowanym przez Pedagogiczną Bibliotekę Wojewódzką im. Hugona Kołłątaja w Krakowie, Centrum Św. Maksymiliana w Harmężach oraz Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli Ośrodek w Oświęcimiu wzięło udział 68 prac wykonanych przez małopolskich uczniów z 31 szkół.
OTO ZWYCIĘZCY:
Grupa I – klasy 1-2 SP
I miejsce – Maksymilian Sękowski
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Harmężach
II miejsce – Magdalena Burek
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Przebieczanach
III miejsce – Natalia Giełczyńska
Szkoła Podstawowa nr 1 im. Tadeusza Kościuszki w Nowym Targu
Grupa II – klasy 3-4 SP
I miejsce – Michał Koszyk
Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1 im. Marii Konopnickiej w Limanowej
II miejsce – Kacper Zieliński
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Bachowicach
III miejsce – Aleksandra Chrapczyńska
Szkoła Podstawowa im. Henryka Sienkiewicza w Grojcu
Grupa III – klasy 5-8 SP
I miejsce – Kajetan Gaździcki
Szkoła Podstawowa im. Ks. Jana Twardowskiego w Widomej
II miejsce – Weronika Szojda
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 4
im. Stanisława Wyspiańskiego w Oświęcimiu
III miejsce – Alan Markowski
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Bulowicach
Grupa IV – szkoły ponadpodstawowe
Wyróżnienia:
Victoria Miśkowicz
Publiczne Liceum Ogólnokształcące Zgromadzenia Sióstr Augustianek
im. Św. Rity w Krakowie
Karolina Taraszka
IV Liceum Ogólnokształcące im. Jana Pawła II w Tarnowie
Szczegóły można znaleźć na stronie Wyniki konkursu Święty Maksymilian patronem trudnych wyborów
Konferencja „Edukacja dla bezpieczeństwa – od wartości po praktyczne umiejętności” to wyjątkowe wydarzenie adresowane do dyrektorów, nauczycieli edukacji dla bezpieczeństwa oraz wszystkich, którzy pragną budować bezpieczne i odporne na wyzwania środowisko edukacyjne. Konferencja jest organizowana przez MCDN Ośrodek w Oświęcimiu we współpracy z ZHP Chorągiew Krakowska.
W dniu 25 listopada odbędzie się konferencja online organizowana przez MCDN Ośrodek w Krakowie, poświęcona wyzwaniom i szansom, jakie niesie ze sobą obecność uczniów cudzoziemskich w polskich szkołach, ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji uczniów z Ukrainy.