28 września odbyła się XXV edycja ogólnopolskiej konferencji dydaktyków przedmiotów przyrodniczych pod hasłem „Kształtowanie kompetencji kluczowych w edukacji przyrodniczej od przedszkola po studia wyższe. Refleksje – aplikacje – inspiracje”.
Celem konferencji była prezentacja wyników badań, wymiana doświadczeń, dyskusje w zakresie kształtowania kompetencji kluczowych w procesie kształcenia przyrodniczego od przedszkola po studia wyższe w nowym systemie edukacji w Polsce. Głos w dyskusji zabrała dr Kinga Wierzbicka – doradca metodyczny ds. biologii i przyrody wraz z prof. Alicją Walosik z Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, które przedstawiły swoje spostrzeżenia w kontekście nauczania zdalnego jako nowej przestrzeni edukacyjnej dla kształtowania wybranych kompetencji kluczowych.
W listopadzie 2025 r. zrealizowano projekt „System INIA w diagnozie dorosłych i dzieci”, poświęcony upowszechnieniu nowoczesnych, obiektywnych metod oceny artykulacji oraz praktycznemu wykorzystaniu analizatora pola akustycznego INIA. Przedsięwzięcie było efektem współpracy Akademii Tarnowskiej, Uniwersytetu Warszawskiego oraz Małopolskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli Ośrodka w Tarnowie.