Zaburzenia przetwarzania sensorycznego (SPD) to zapis coraz częściej spotykany w opiniach uczniów. Gdzie należy upatrywać źródeł zaburzeń integracji sensorycznej? Które z trudności występujących w kształceniu polonistycznym mają swoje źródło w deficytach przetwarzania sensorycznego? Jak pomóc dziecku z zaburzeniami integracji sensorycznej w szkole?
Na temat tych oraz innymi problemów będą mieli okazję porozmawiać uczestnicy bezpłatnych warsztatów pt. Zaburzenia przetwarzania sensorycznego w kontekście edukacji polonistycznej. Warsztaty dla polonistów oraz nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej przygotowała dr Joanna Jaklińska-Ciągło – terapeutka integracji sensorycznej i doradca metodyczny ds. języka polskiego w MCDN w Ośrodku w Nowym Sączu.
Celem spotkania jest dostarczenie nauczycielom praktycznej wiedzy na temat SPD, która z pewnością będzie przydatna w czasie przygotowywania i prowadzenia lekcji.
Pierwsze zajęcia odbędą się już 28 lutego o godzinie 14:00 w Ośrodku w Nowym Sączu. Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółami oferty i rejestracji na warsztaty poprzez bezpośredni kontakt z naszym doradcą.
Za nami wyjątkowa konferencja poświęcona edukacji STEAM w pracy z najmłodszymi uczniami. Spotkanie zgromadziło nauczycieli przedszkoli, klas 1–3 oraz specjalistów, dla których ważny jest rozwój poznawczy dzieci, budowanie relacji i tworzenie środowiska sprzyjającego współpracy — również w grupach wielokulturowych.
Towarzystwo Przyjaciół Chorych „Hospicjum im. św. Łazarza” zaprasza szkoły, przedszkola oraz wszystkie środowiska edukacyjne do udziału w szóstej edycji świątecznego wyzwania #KolędaDlaHospicjum2025. To inicjatywa, która łączy radość wspólnego kolędowania z realnym wsparciem dla pacjentów jednego z najstarszych hospicjów w Polsce.