Kształtowanie logicznego myślenia jest niezwykle ważną umiejętnością w aspekcie całościowego rozwoju dziecka. Jakie znaczenie w edukacji mają zagadki i łamigłówki matematyczno-logiczne? Jak rozwijać myślenie dywergencyjne uczniów?
Warsztaty z opracowywania zagadek i łamigłówek matematycznych i językowych mają na celu uatrakcyjnienie zajęć o efektywne metody zarówno w pracy z przedszkolakami jaki i z uczniami klas I – III. W trakcie zajęć zostanie zaprezentowanych wiele przykładów rozwiązań metodycznych, które sprzyjają kształtowaniu kompetencji kluczowych. Przygotowane propozycje będą mogły znaleźć zastosowane zarówno w edukacji stacjonarnej, jak i w nauczaniu zdalnym.
Zaproszeni przez nas eksperci: Andrzej Peć i Krzysztof Eran Werber mają olbrzymie doświadczenie w tworzeniu narzędzi dydaktycznych sprzyjających rozwojowi dziecka. Są oni współautorami projektu edukacyjnego P21– Twórcze Przedszkole XXI wieku. Ich działania edukacyjne wychodzącą naprzeciw wyzwaniom współczesnej edukacji: gry, zagadki, łamigówki – te rozwiązania najbardziej odpowiadają zainteresowaniom naszych najmłodszych.
Szczegóły warsztatu znajdą Państwo w ofercie Ośrodka w Tarnowie.
W listopadzie 2025 r. zrealizowano projekt „System INIA w diagnozie dorosłych i dzieci”, poświęcony upowszechnieniu nowoczesnych, obiektywnych metod oceny artykulacji oraz praktycznemu wykorzystaniu analizatora pola akustycznego INIA. Przedsięwzięcie było efektem współpracy Akademii Tarnowskiej, Uniwersytetu Warszawskiego oraz Małopolskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli Ośrodka w Tarnowie.