Jak „zgamifikować” lekcję matematyki, „nie zgubić” wymagań edukacyjnych i zrealizować zagadnienia z podstawy programowej?
Od lat wykorzystujemy gry dydaktyczne w nauczaniu matematyki: domino, gry karciane np. „Piotruś”, matematyczne puzzle czy matematyczne bingo. Zdalna edukacja przyśpieszyła wprowadzanie nowych metod, w tym gamifikację.
O tym jak „zgamifikować” lekcję matematyki i cykl lekcji oraz „nie zgubić” przy tym wymagań edukacyjnych i zrealizować podstawę programową – dowiecie się Państwo na konferencji online: Zagrajmy w MATEMATYKĘ, czyli o gamifikacji na lekcjach matematyki, na którą zaprasza nasz Ośrodek w Oświęcimiu 2 grudnia w godzinach od 15:00 do 19:00.
Gamifikacja przenosi techniki motywacyjne stosowane od lat przez projektantów gier do otaczającej nas rzeczywistości (np. edukacji, środowiska pracy czy działań marketingowych).
Swoim doświadczeniem podzielą się z Państwem:
Joanna Świercz – autorka dziewięciu publikacji książkowych dotyczących m.in. stosowania metod aktywizujących na lekcjach matematyki, prowadząca bloga www.matmainaczej.pl
Agnieszka Makowczyńska – trenerka drużyn Destinayion Imagination oraz metody Twórczego Rozwiązywania Problemów na lekcjach matematyki, która na co dzień w swojej pracy nauczyciela matematyki wykorzystuje gamifikację.
Halina Pulchny – nauczyciel konsultant ds. matematyki – MCDN Ośrodek w Krakowie, członek Oddziału Krakowskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki, współautorka Matematycznego Czaru Par.
Gabriela Dolińska – nauczyciel doradca metodyczny ds. matematyki w szkole podstawowej – MCDN Ośrodek w Oświęcimiu.
Serdecznie zapraszamy małopolskie szkoły do udziału w kolejnej edycji badań dotyczącej kondycji psychicznej młodzieży i nauczycieli. Badania realizowane są przez Krakowski Instytut Logoterapii we współpracy z Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
Zapraszamy na kolejne spotkanie w ramach cyklu „Wokół zdrowia psychicznego” – „Od napięcia do równowagi – strategie radzenia sobie ze stresem w edukacji”. 29 października odbędzie się konferencja online, której celem jest refleksja nad zjawiskiem stresu w szkole.