Zapraszamy wszystkich pasjonatów przyrody na kolejną edycję Małopolskiego Forum Przedmiotów Przyrodniczych, które w tym roku potrwa od 23 kwietnia do 10 czerwca 2025 r. Oferujemy wiele wydarzeń towarzyszących współorganizowanych z licznymi współpracującymi z nami instytucjami. Tegoroczne Forum organizujemy pod hasłem Kalejdoskop pasji przyrodniczych.
Wydarzenie honorowym patronatem objął Witold Kozłowski-Wicemarszałek Województwa Małopolskiego oraz dr Gabriela Olszowska-Małopolska Kurator Oświaty. Cykl wpisuje się w realizację kierunku polityki oświatowej państwa 5.0. Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych. Celem IV MFPP jest inspirowanie nauczycieli do podejmowania działań umożliwiających rozwijanie wśród uczniów zainteresowań i pasji przyrodniczych poprzez motywowanie ich do aktywności i samorozwoju, pogłębianie wiedzy i umiejętności przedmiotowych oraz rozwijanie twórczego myślenia.
Małopolskie Forum Przyrodnicze to również cykl wydarzeń towarzyszących przygotowanych specjalnie dla Państwa wspólnie z naszymi Partnerami: Centrum Edukacji Przyrodniczej UJ w Krakowie, Instytut Biologii UKEN w Krakowie, Muzeum Przyrodnicze ISEZ PAN w Krakowie, Krakowskie Centrum Edukacji Klimatycznej, Młodzieżowe Obserwatorium Astronomiczne w Niepołomicach, Centrum Edukacji Ekologicznej Symbioza, Zarząd Zieleni Miejskiej w Krakowie. To m.in. warsztaty w salach muzealnych, czy konferencje i seminaria online.
Konferencja „Edukacja dla bezpieczeństwa – od wartości po praktyczne umiejętności” to wyjątkowe wydarzenie adresowane do dyrektorów, nauczycieli edukacji dla bezpieczeństwa oraz wszystkich, którzy pragną budować bezpieczne i odporne na wyzwania środowisko edukacyjne. Konferencja jest organizowana przez MCDN Ośrodek w Oświęcimiu we współpracy z ZHP Chorągiew Krakowska.
W dniu 25 listopada odbędzie się konferencja online organizowana przez MCDN Ośrodek w Krakowie, poświęcona wyzwaniom i szansom, jakie niesie ze sobą obecność uczniów cudzoziemskich w polskich szkołach, ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji uczniów z Ukrainy.