Z wielką przyjemnością zapraszamy Państwa do udziału w V Sympozjum Dydaktycznym pt. „Sztuczna inteligencja w edukacji – wyzwania i możliwości”, które odbędzie się 13 czerwca 2025 r. na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie – w wyjątkowym roku jubileuszu 100-lecia naszej Uczelni.
Wydarzenie organizowane jest we współpracy z Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli, które pełni zaszczytną rolę Partnera Sympozjum.
Tegoroczna edycja poświęcona będzie jednemu z najważniejszych wyzwań współczesnej edukacji – wpływowi sztucznej inteligencji (AI) na procesy dydaktyczne oraz rozwój kompetencji przyszłości. Wspólnie poszukamy odpowiedzi na pytanie, jak efektywnie wykorzystać potencjał AI w edukacji, nie zapominając o etycznych dylematach i możliwych zagrożeniach.
Do udziału w Sympozjum zapraszamy kadrę akademicką, nauczycieli oraz wykładowców z całej Małopolski. Chcemy stworzyć przestrzeń do inspirującej wymiany doświadczeń, wspólnej refleksji i kreowania kierunków rozwoju nowoczesnej dydaktyki na wszystkich poziomach edukacji.
Gościem specjalnym Sympozjum będzie prof. Joanna Mytnik z Politechniki Gdańskiej, która podejmie próbę odpowiedzi na ważkie pytania: jak zachować krytyczne myślenie w erze automatyzacji oraz jak przeciwdziałać pogłębiającym się nierównościom w dostępie do nowych technologii.
Szczegółowe informacje o programie, prelegentach oraz formularz rejestracyjny dostępne są na stronie: 👉 https://dim.uek.krakow.pl/sympozjum-dydaktyczne/
Historia pogranicza nie daje się zamknąć w prostych narracjach. To obszar napięć, przenikania się wpływów, zmiennych granic i tożsamości kształtowanych na styku kultur. Z myślą o nauczycielach, którzy chcą tę złożoność świadomie i rzetelnie przekazywać młodemu pokoleniu, Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, Ośrodek w Nowym Sączu, przygotowało III edycję Akademii POGRANICZE 2026. Burzliwe dzieje Śląska, wpisaną […]
Debaty o edukacji często koncentrują się na pojedynczym nurcie – matematyce albo fizyce, metodach lub programach. Tymczasem spotkanie zorganizowane 3 grudnia w MCDN Ośrodku w Nowym Sączu celowo porzuciło tę logikę. Zamiast rozpatrywać nauczanie ścisłe w odseparowanych blokach, uczestnicy otrzymali szeroki, wielowarstwowy obraz, w którym edukacja staje się przestrzenią odkrywania, eksperymentowania i budzenia ciekawości. Konferencja […]