W związku z zaistniałą w kraju i na świecie sytuacją epidemiczną oraz koniecznością prowadzenia nauczania zdalnego dla pedagogów, psychologów i terapeutów pracujących w szkołach pojawiły się nowe wyzwania.
Krakowski ośrodek MCDN w ramach funkcjonującej od września 2019 roku sieci pedagogów szkolnych oraz nowo powstałych trzech grup sieci zdalnej pomocy psychologiczno-pedagogicznej służy pomocą i wsparciem dla niemal stu nauczycieli.
W ramach współpracy dzielimy się doświadczeniem, pomysłami, udostępniamy ciekawe scenariusze i materiały, które służą pomocą dla rodziców, uczniów i nauczycieli (np. Interwencja na rzecz dziecka krzywdzonego – poradnik dla profesjonalistów).
Przytoczone poniżej przykłady wypowiedzi konkretnych osób świadczą, w jaki sposób w czasie pandemii pracuje pedagog czy psycholog szkolny:
W naszej pracy w ramach sieci współpracy i samokształcenia staramy się zwrócić szczególną uwagę na sferę psychiczną, emocjonalną i społeczną osoby, która w istniejącej rzeczywistości nabiera wyjątkowego znaczenia. Upowszechniamy również wykaz placówek, poradni, fundacji i innych instytucji zewnętrznych świadczących pomoc psychologiczno-terapeutyczną online.
W odpowiedzi na zgłaszane potrzeby zapraszamy 12 maja do udziału w konferencji online Jak pomóc sobie i uczniom w kryzysie?, którą poprowadzi dr Wiesław Poleszak – psycholog, psychoterapeuta, ekspert MEN i ORE specjalizujący się w problematyce wspierania dzieci i młodzieży w rozwoju, współautor publikacji Edukacja w czasach pandemii wirusa COVID-19.
Przygotowaliśmy również specjalną ofertę w formie e-learningowej w zakresie Wychowania, profilaktyki i opieki:
Zapraszamy do zapisów online.
Serdecznie zapraszamy małopolskie szkoły do udziału w kolejnej edycji badań dotyczącej kondycji psychicznej młodzieży i nauczycieli. Badania realizowane są przez Krakowski Instytut Logoterapii we współpracy z Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
Zapraszamy na kolejne spotkanie w ramach cyklu „Wokół zdrowia psychicznego” – „Od napięcia do równowagi – strategie radzenia sobie ze stresem w edukacji”. 29 października odbędzie się konferencja online, której celem jest refleksja nad zjawiskiem stresu w szkole.