W związku z zaistniałą w kraju i na świecie sytuacją epidemiczną oraz koniecznością prowadzenia nauczania zdalnego dla pedagogów, psychologów i terapeutów pracujących w szkołach pojawiły się nowe wyzwania.
Krakowski ośrodek MCDN w ramach funkcjonującej od września 2019 roku sieci pedagogów szkolnych oraz nowo powstałych trzech grup sieci zdalnej pomocy psychologiczno-pedagogicznej służy pomocą i wsparciem dla niemal stu nauczycieli.
W ramach współpracy dzielimy się doświadczeniem, pomysłami, udostępniamy ciekawe scenariusze i materiały, które służą pomocą dla rodziców, uczniów i nauczycieli (np. Interwencja na rzecz dziecka krzywdzonego – poradnik dla profesjonalistów).
Przytoczone poniżej przykłady wypowiedzi konkretnych osób świadczą, w jaki sposób w czasie pandemii pracuje pedagog czy psycholog szkolny:
W naszej pracy w ramach sieci współpracy i samokształcenia staramy się zwrócić szczególną uwagę na sferę psychiczną, emocjonalną i społeczną osoby, która w istniejącej rzeczywistości nabiera wyjątkowego znaczenia. Upowszechniamy również wykaz placówek, poradni, fundacji i innych instytucji zewnętrznych świadczących pomoc psychologiczno-terapeutyczną online.
W odpowiedzi na zgłaszane potrzeby zapraszamy 12 maja do udziału w konferencji online Jak pomóc sobie i uczniom w kryzysie?, którą poprowadzi dr Wiesław Poleszak – psycholog, psychoterapeuta, ekspert MEN i ORE specjalizujący się w problematyce wspierania dzieci i młodzieży w rozwoju, współautor publikacji Edukacja w czasach pandemii wirusa COVID-19.
Przygotowaliśmy również specjalną ofertę w formie e-learningowej w zakresie Wychowania, profilaktyki i opieki:
Zapraszamy do zapisów online.
Międzynarodowe Centrum Targowo-Kongresowe EXPO Kraków, ul. Galicyjska 9. Wydarzenie zorganizowane wspólnie z małopolskimi uczelniami, instytutami naukowymi i branżowymi centrami umiejętności dla uczniów szkół ponadpodstawowych studentów/doktorantów oraz wszystkich osób dorosłych zainteresowanych rozwojem zawodowym.
Biznes i zarządzanie to przedmiot, który zastąpił w szkołach ponadpodstawowych podstawy przedsiębiorczości. W jego ramach uczniowie rozwijają kluczowe kompetencje przyszłości – współpracę, komunikację, kreatywność oraz innowacyjne podejście do wyzwań gospodarczych i społecznych.