Zdrowie ucznia to nie tylko brak choroby, lecz harmonia ciała, umysłu, relacji i ducha. Jak wspierać ten rozwój w szkole? W jaki sposób połączyć harcerską energię i ducha przygody z wymaganiami nowego przedmiotu „edukacja zdrowotna”, który od roku szkolnego 2025/2026 zostanie wprowadzony do polskich szkół?
Odpowiedzi na te pytania przyniesie konferencja „Zdrowie jako styl życia i wychowania – harcerskie inspiracje”, organizowana przez Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli oraz Związek Harcerstwa Polskiego – Chorągiew Krakowska. Jej celem jest wyposażenie nauczycieli w praktyczne narzędzia do realizacji nowej podstawy programowej w sposób spójny, twórczy i inspirujący.
Wydarzenie adresowane jest do nauczycieli, pedagogów, psychologów i wychowawców. Głównym jego celem jest refleksja nad rolą zdrowia w procesie wychowania i edukacji oraz ukazanie inspiracji płynących z harcerskiego systemu wartości.
Widzimy się 16 września br. na konferencji w formule hybrydowej – w Tarnowie i online – tak, by każdy mógł odnaleźć swoje miejsce w tej inspirującej podróży ku zdrowiu i wychowaniu.
To spotkanie to wyjątkowa okazja, aby:
Uczestnictwo w konferencji jest bezpłatne – prosimy jedynie o wcześniejszą rejestrację.
👉Formuła stacjonarna
👉Formuła online
Szczegółowych informacji udziela kierownik formy: Elżbieta Cibor: e.cibor@mcdn.edu.pl, tel. 14 688 88 10 wew. 113
Historia pogranicza nie daje się zamknąć w prostych narracjach. To obszar napięć, przenikania się wpływów, zmiennych granic i tożsamości kształtowanych na styku kultur. Z myślą o nauczycielach, którzy chcą tę złożoność świadomie i rzetelnie przekazywać młodemu pokoleniu, Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, Ośrodek w Nowym Sączu, przygotowało III edycję Akademii POGRANICZE 2026. Burzliwe dzieje Śląska, wpisaną […]
Debaty o edukacji często koncentrują się na pojedynczym nurcie – matematyce albo fizyce, metodach lub programach. Tymczasem spotkanie zorganizowane 3 grudnia w MCDN Ośrodku w Nowym Sączu celowo porzuciło tę logikę. Zamiast rozpatrywać nauczanie ścisłe w odseparowanych blokach, uczestnicy otrzymali szeroki, wielowarstwowy obraz, w którym edukacja staje się przestrzenią odkrywania, eksperymentowania i budzenia ciekawości. Konferencja […]