Serdecznie zapraszamy na konferencję „Diagnoza specyficznych trudności w uczeniu się: ICD-11, DSM-5, ICF, nowe narzędzia, nowe perspektywy” organizowaną w dniu w dniu 12 października br. przez Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli Ośrodek w Krakowie wraz z Oddziałem Krakowskim Polskiego Towarzystwa Dysleksji.
W czasie konferencji prelegenci przybliżą problematykę diagnozy specyficznych trudności w uczeniu się w świetle współczesnej wiedzy oraz obecnie obowiązujących formalnych systemów diagnostycznych (ICD-11, DSM-5, ICF). Specjaliści przedstawią procedury diagnozy powszechnie obowiązujące w poradnictwie psychologiczno-pedagogicznym oraz zapoznają uczestników z możliwościami diagnozy wynikającymi z nowych narzędzi diagnostycznych, w tym rozpoznawania uzdolnień i mocnych stron osób z dysleksją. Spróbują także rozwiązać niektóre z często pojawiających się dylematów diagnostycznych, zwłaszcza tych związanych ze współwystępowaniem różnych zaburzeń i trudności.
Program konferencji wraz z możliwością zapisów
Dzięki wiedzy, pracy, wyczuciu estetyki i kreatywności poprzednich pokoleń, folklor oraz tradycja przetrwały do dziś. Ich żywa forma wciąż w wielu aspektach znacząco wpływa na obraz i charakter polskiej kultury.
Już po raz czwarty Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli – Ośrodek w Nowym Sączu zaprasza dyrektorów szkół i zainteresowanych nauczycieli (kandydatów na dyrektorów oraz osoby wspierające dyrektorów w procesie zarządzania szkołą/placówką) do udziału w kolejnym z cyklu spotkaniu pt. „Porozmawiajmy o wartościach”.