„Nie ryzykuję, nie biorę” – to ostrzeżenie kierowane do młodych ludzi jest hasłem kampanii dotyczącej ryzykownego przyjmowania substancji psychoaktywnych – Konferencja w Oświęcimiu, Nowym Sączu i Tarnowie
Kampania adresowana jest do osób w wieku od 16 do 26 roku życia i ma na celu uświadomienie im, że nawet z pozoru niewinny, okazjonalny, „rozrywkowy”’ – np. w trakcie „imprezy” – eksperyment z narkotykami czy innymi, nowymi substancjami psychoaktywnymi, może doprowadzić do tragicznych konsekwencji. Nikt nie wie ani nie przewidzi, jak zareaguje na narkotyk jego organizm, po co więc ryzykować? To się po prostu nie opłaca, skoro konsekwencje mogą wpłynąć na całe przyszłe życie, niwecząc osobiste plany, możliwości i marzenia.
„Nie biorę, to mi się nie opłaca”, „Nie daj się wciągnąć, to Ci się nie opłaca”, „Ubezpieczenie nie obejmuje brania”, „ Nie było tego w umowie” – te krótkie formuły mają uświadomić odbiorcom ryzyko, jakie wiąże się nawet z przypadkowym eksperymentem przyjęcia substancji psychoaktywnej.
W ramach kampanii, zapraszamy na stacjonarną konferencję poświęconą zagadnieniom profilaktyki uzależnień wśród młodych ludzi „Nie ryzykuję, nie biorę” adresowaną do pedagogów, psychologów, pedagogów specjalnych, terapeutów, wychowawców oraz specjalistów pracujący w szkołach. Konferencja organizowana jest przez MCDN i Eksperta Wojewódzkiego ds. Informacji o Narkotykach i Narkomanii.
Oświęcim, 29 listopada br. godz. 13
Program konferencji i zapisy OŚWIĘCIM
Nowy Sącz, 1 grudnia br. godz. 13
Program konferencji i zapisy NOWY SĄCZ
Tarnów, 12 grudnia br. godz. 13
Serdecznie zapraszamy małopolskie szkoły do udziału w kolejnej edycji badań dotyczącej kondycji psychicznej młodzieży i nauczycieli. Badania realizowane są przez Krakowski Instytut Logoterapii we współpracy z Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
Zapraszamy na kolejne spotkanie w ramach cyklu „Wokół zdrowia psychicznego” – „Od napięcia do równowagi – strategie radzenia sobie ze stresem w edukacji”. 29 października odbędzie się konferencja online, której celem jest refleksja nad zjawiskiem stresu w szkole.