Doskonalenie umiejętności nauczycieli matematyki w zakresie stosowania Nowej Podstawy Programowej zarówno w kontekście „codzienności dydaktycznej” jak i przygotowania uczniów do egzaminu maturalnego.
Adresaci: nauczyciele matematyki szkoły ponadpodstawowych.
Treści programowe:
10 lipca 2024 roku zostało opublikowane rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej zmieniające rozporządzenie w sprawie podstawy programowej kształcenia ogólnego dla liceum ogólnokształcącego i technikum oraz szkoły branżowej II stopnia. Na początku września ukazały się informatory o egzaminie maturalnym, w tym z matematyki na obu poziomach. Treść tych dokumentów w istotny sposób powinna znaleźć odzwierciedlenie w planowaniu i realizacji działań nauczycieli przygotowujących swoich uczniów do egzaminu maturalnego tym bardziej, że pierwsze trzy lata uczniowie ci realizowali hasła zapisane w poprzedniej podstawie programowej i w wymaganiach egzaminacyjnych (których wprowadzenie zostało spowodowane pandemią covid -19). Omówienie różnic między tymi dokumentami i przedstawienie konkretnych przykładów zadań egzaminacyjnych realizujących treści zapisane w Nowej Podstawie Programowej oraz ewentualna sesja pytań i odpowiedzi są głównym celem proponowanej formy doskonalenia.
Prowadzący: Piotr Ludwikowski – koordynator egzaminu maturalnego z matematyki w OKE w Krakowie, członek Zespołu Centralnego Ekspertów Matematycznych opracowującego zestawy egzaminacyjne do egzaminu maturalnego z matematyki na poziomie podstawowym i rozszerzonym, autor cyklu wykładów internetowych o egzaminie maturalnym z matematyki w ramach portalu telewizyjnego OKE Kraków.
Kierownik formy: Halina Pulchny