Obecne pokolenie dzieci i młodzieży – nazywane czasami iGeneracją – nie zna telefonów z przyciskami. Znajomych ma nie w sąsiednim bloku tylko na Facebooku. Kiedy potrzebuje notatki z lekcji, nie idzie do kolegi z sąsiedniej klatki, ale dostaje zdjęcia na Messengera. A nawyk przesuwania palcem po ekranie i wyszukiwanie głosem jest najbardziej naturalnym interfejsem łączącym je ze światem.
Łatwość w posługiwaniu się przez młodych ludzi technologicznymi nowinkami czasami przeraża. To uczniowie i nasze dzieci uczą nas – dorosłych – jak korzystać z szerokich możliwości Iphonów, komputerów, smartwatchów i innych otaczających nas „nowinek”. To co dla nas dorosłych często jest skomplikowane i wymaga tłumaczenia – dla młodych jest proste i intuicyjne.
Tylko czy tak naprawdę nasze dzieci potrafią z tych wynalazków mądrze korzystać? Czy młody, nieukształtowany jeszcze człowiek potrafi wyczuć tę delikatną granicę pomiędzy tym, co powinno służyć człowiekowi, a tym czemu człowiek jest podporządkowany? Czy dzisiejszy nastolatek widzi zagrożenie między tym co daje mu wolność, a tym co tę wolność odbiera? Czy samodzielnie i świadomie potrafi „nie stawiać kolejnego kroku”, bo może być za późno?
Odpowiedzi na te oraz szereg innych pytań udzielą nam zaproszeni goście – specjaliści w zakresie profilaktyki uzależnień. Już 27 i 28 maja w godz. 15:30-17:45 odbędzie się konferencja online „Nauczyciel wobec współczesnych zagrożeń dzieci i młodzieży”, podczas której dowiemy się na czym polega i jak rozwija się proces uzależnienia oraz dlaczego młodzi uciekają się do zachowań autodestrukcyjnych.
Omawiany temat stał się szczególnie ważny ze względu na sytuację pandemiczną w kraju oraz konieczność prowadzenia zdalnego nauczania, które z jednej strony wymaga sprawnego posługiwania się TIK, a z drugiej ogranicza bezpośrednie kontakty z nauczycielami i rówieśnikami.
Za nami wyjątkowa konferencja poświęcona edukacji STEAM w pracy z najmłodszymi uczniami. Spotkanie zgromadziło nauczycieli przedszkoli, klas 1–3 oraz specjalistów, dla których ważny jest rozwój poznawczy dzieci, budowanie relacji i tworzenie środowiska sprzyjającego współpracy — również w grupach wielokulturowych.
Towarzystwo Przyjaciół Chorych „Hospicjum im. św. Łazarza” zaprasza szkoły, przedszkola oraz wszystkie środowiska edukacyjne do udziału w szóstej edycji świątecznego wyzwania #KolędaDlaHospicjum2025. To inicjatywa, która łączy radość wspólnego kolędowania z realnym wsparciem dla pacjentów jednego z najstarszych hospicjów w Polsce.