Czy nauczyciel – jako wychowawca i dydaktyk – jest tylko wykonawcą odgórnych zaleceń, czy może aktywnym twórcą lub współtwórcą szkolnej rzeczywistości? Gdzie przebiega granica jego autonomii w zakresie działań wychowawczych? Na czym polega samodzielność nauczyciela w obszarze dydaktyki? Czy jest tylko realizatorem, czy także autorem programu nauczania? Ile swobody przysługuje mu w zakresie oceniania?
Na te i inne pytania uczestnicy warsztatów pt. „Autonomia nauczyciela” organizowanych przez MCDN Ośrodek w Nowym Sączu odpowiedzą już 15 marca br. wspólnie z autorem warsztatów, drem Jerzym Lackowskim – wieloletnim (1990-2002) Kuratorem Oświaty w Krakowie, nauczycielem akademickim, badaczem i ekspertem oświatowym od lat wspierającym postulaty zwiększania zakresu nauczycielskiej wolności i odpowiedzialności.
Czterogodzinne warsztaty prowadzone w formule zdalnej kierowane są do kadry zarządzającej szkół i placówek oświatowych oraz wszystkich nauczycieli zainteresowanych tematyką autonomii zawodowej nauczyciela.
Program warsztatów wraz z możliwością zapisu.
Zapraszamy serdecznie!
W ostatnim czasie rosnącą uwagę poświęca się kondycji psychicznej uczniów, co wynika m.in. z szybkich przemian społecznych, narastającej presji szkolnej oraz skutków pandemii COVID-19. Zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży coraz częściej postrzegane jest jako jedno z najważniejszych wyzwań, przed którymi stoi współczesna edukacja.
Z radością informujemy, że rozstrzygnęliśmy konkursy organizowane w ramach jubileuszu 1000-lecia Królestwa Polskiego, skierowane do uczniów. Serdecznie dziękujemy wszystkim uczestnikom za pasję, zaangażowanie oraz twórcze podejście do tematyki historycznej.