Zapraszamy dyrektorów szkół podstawowych i ponadpodstawowych do skorzystania ze szkoleń rad pedagogicznych realizowanych przez psychologów w ramach projektu „Małopolska Chmura Edukacyjna – nowy model nauczania”.
Wszystkie szkolenia rad pedagogicznych są bezpłatne, a ich uczestnicy otrzymają zaświadczenia potwierdzające udział w zajęciach. Szkolenia będą realizowane zarówno w formie stacjonarnej w Państwa szkole, jak również online na platformie MS Teams. Możliwość zapisu zespołów nauczycieli na szkolenia znajduje się na stronie ZGŁOSZENIA INSTYTUCJI
Proponowane tematy | Prowadzący |
Jak dbać o siebie. Praktyczne wsparcie dla nauczycieli | Diana Dziadosz |
Trudne emocje. Jak wspierać siebie i innych, gdy emocje biorą górę | Diana Dziadosz |
Mindfulness dla nauczycieli | Diana Dziadosz |
Jak zostawić za sobą zamartwianie. Praktyczne ćwiczenia dla nauczycieli | Diana Dziadosz |
Proces adaptacji do nowych sytuacji w życiu dziecka (współczesne zagrożenia świata, nauka zdalna, pandemia) | Karolina Woś |
Jak wspierać siebie i zachować energię do działania – profilaktyka wypalenia zawodowego | Anna Obrzut |
Komunikacja z uczniem i rodzicem – jak poprzez odpowiednią praktykę pokonywać bariery i trudności w relacjach | Anna Obrzut |
Jak przekazać dziecku informacje o trudnych sytuacjach wywołanych pandemią, nauka zdalną czy współczesnymi zagrożeniami świata? | Karolina Woś |
Wróć do relacji. Nauczyciel – uczeń, bariery i zagrożenia w komunikacji po okresie pandemii | Barbara Zelek |
Wspieranie zdrowia psychicznego uczniów w praktyce szkolnej – lęk w sytuacji kryzysu | Anna Obrzut |
Asertywność w pracy nauczyciela – jak rozsądnie stawiać granice | Anna Obrzut |
Stres przed egzaminem. Jak wspierać ucznia w sytuacji stresowej | Diana Dziadosz |
Budowanie pozytywnej atmosfery w klasie w perspektywie zmian rozwojowych nastolatków | Elżbieta Głąb |
Między ofiarą a katem – znamiona hejtu. Jak rozpoznać zjawisko i pomóc podopiecznym? | Barbara Zelek |
Jak budować w uczniach przekonanie o własnym efektywnym działaniu? – Rozwijanie poczucia własnej skuteczności ucznia | Elżbieta Głąb |
Uzależnienie od Internetu jako jedno z zagrożeń współczesnego świata | Karolina Woś |
Z uśmiechem na ustach – jak nie dać się krytyce | Anna Obrzut |
Dobrostan osobisty i jego wpływ na skuteczność w pracy i życiu. Sztuka dbania o siebie w oparciu o analizę oraz zaspokajanie potrzeb oraz świadome kreowanie myśli | Barbara Zelek |
Szczęśliwy nauczyciel – jak zadbać o własne samopoczucie uciszając głos „wewnętrznego krytyka”, czyli jak spojrzeć na siebie przychylnym okiem | Elżbieta Głąb |
„Uczeń z ADHD w Twojej klasie. Nowe spojrzenie na metody i sposoby pracy z uczniem | Barbara Zelek |
Rozpoznanie obrazu własnego ja, jako klucz do bramy samorozwoju osobistego | Barbara Zelek |
Techniki ułatwiające planowanie, zapamiętywanie i systematyczną pracę szkolną | Anna Obrzut |
Ja czy my? O uczniu w klasie. Budowanie relacji w klasie poprzez rozwijanie poczucia wspólnoty | Elżbieta Głąb |
Zaburzenia odżywiania – jak rozmawiać o nich z młodzieżą? | Karolina Woś |
W przypadku zainteresowania innym tematem zapraszamy do zgłaszania własnych propozycji szkoleń rad pedagogicznych związanych z nauczaniem zdalnym. Propozycję tematów prosimy przesyłać na adres email: projekty@mcdn.edu.pl, tel. 789 077 073.
Bezpłatne konsultacje psychologiczne
Zachęcamy również do skorzystania z bezpłatnych konsultacji psychologicznych. W ramach projektu „Małopolska Chmura Edukacyjna – nowy model nauczania” oferujemy Państwu dyżury psychologów, którzy udzielają indywidualnego wsparcia i pomocy w sytuacjach kryzysu, problemów emocjonalnych, wypalenia zawodowego i innych, z którymi spotykacie się Państwo w środowisku szkolnym. Wystarczy umówić się na dogodny termin.
Karolina Woś – absolwentka Psychologii Stosowanej Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Zarządzania Uniwersytetu Rolniczego. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu Psychologii i pedagogiki sądowej oraz studia doktoranckie dyscyplina: Pedagogika. Obecnie słuchaczka studiów podyplomowych Poradnictwa psychologicznego i interwencji kryzysowej. Pracuje jako psycholog szkolny w jednej z krakowskich szkół podstawowych, gdzie zgłębia problemy i potrzeby dzieci, młodzieży oraz wychowawców i nauczycieli. Autorka artykułów: „Rola mediacji oraz negocjacji w rozwiązywaniu konfliktu” , „Rola ojca w procesie wychowania dziecka”, „Społeczne konsekwencje migracji zarobkowej rodziców”, „Uwarunkowania kryzysów w rodzinie. Analiza problemów”, „Charakterystyka szkolnictwa jezuickiego. Normy i wartości przekazywane wychowankom”.
Oferuje wsparcie w zakresie: adaptacji uczniów do szkoły, pokonywania trudności szkolnych.
Konsultacje w poniedziałki w godzinach 11:00-15:00
MCDN Kraków, ul. Lubelska 23
tel.: 12 623 76 56 wew. 144; kom.: 451 047 425
e-mail: k.wos@mcdn.edu.pl
Barbara Zelek – absolwentka Psychologii klinicznej i osobowości Wyższej Szkoły Biznesu w Nowym Sączu oraz Zarządzania zasobami ludzkimi. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu przygotowania pedagogicznego w Centrum Edukacji Nauczycieli. Pracuje, jako psycholog oraz współtwórca w projekcie „Piąteczka Emocjonalny Przystanek Przedszkolaka”, którego założeniem jest wsparcie w zakresie emocjonalno-społecznym dzieci w wieku 4-6 lat. Współpracuje z przedszkolami integracyjnymi. Od trzech lat świadczy wsparcie psychologiczne dla Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej. Opiekuje się rodzinami wymagającymi poradnictwa psychologicznego oraz treningów personalnych. Pracuje, jako trener TUS z młodzieżą i dziećmi przedszkolnymi metodą „Brick &Play”.
Oferuje wsparcie w zakresie: pomocy uczniom lękliwym oraz wycofanym, rozwijania umiejętności emocjonalno-społecznych.
Konsultacje w środy w godzinach 12:00-16:00
MCDN Nowy Sącz, ul. Jagiellońska 61
tel.: 18 443 71 72; kom.: 451 047 428
e-mail: b.zelek@mcdn.edu.pl
Diana Dziadosz – absolwentka psychologii o specjalności psychologia kliniczna i osobowości na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II. Aktualnie studentka studiów podyplomowych na kierunku „terapia akceptacji i zaangażowania” (ACT).W swojej praktyce prowadzi konsultacje psychologiczne oraz terapie, szkolenia i warsztaty dla dorosłych, kursy on-line. Jest założycielką bloga o relacjach, samorozwoju i macierzyństwie. Pomaga klientom w prowadzeniu wartościowego życia, wykorzystując m.in. elementy terapii akceptacji i zaangażowania, uważności, współczucia.
Oferuje wsparcia w zakresie: pomocy osobom zmagającym się m.in.: z lękiem, depresją, porwaniami emocjonalnymi, stresem, spadkiem motywacji,trudnościami w adaptacji.
Konsultacje w poniedziałki w godzinach 10:00-14:00
MCDN Kraków, ul. Lubelska 23
tel.: 12 623 76 56 wew. 144; kom.: 451 047 427
e-mail: d.dziadosz@mcdn.edu.pl
Anna Obrzut – absolwentka Psychologii o dwóch specjalnościach: Psychologia kliniczna i osobowości oraz Psychologia wychowawcza z psychoprofilaktyką. Ukończyła studia podyplomowe
z Socjoterapii dzieci i młodzieży. Posiada przygotowanie pedagogiczne. Obecnie w trakcie studiów podyplomowych: Diagnoza, rewalidacja i terapia pedagogiczna z pedagogiką szkolną. Posiada doświadczenie w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym oraz w udzielaniu konsultacji psychologicznych i prowadzeniu szkoleń i warsztatów rozwijających kompetencje osobiste oraz kształtujących umiejętności w zakresie radzenia sobie ze stresem, komunikacji i wsparcia emocjonalnego.
Oferuje wsparcie w zakresie: radzenia sobie ze stresem, profilaktyki zdrowia psychicznego, pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym (komunikacja, emocje, sytuacje trudne), przeciwdziałaniu wypaleniu zawodowemu.
Konsultacje od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00-16:00
MCDN Kraków, ul. Garbarska 1
tel.: 12 261 31 51; kom.: 451 047 426
e-mail: a.obrzut@mcdn.edu.pl
Elżbieta Głąb – absolwentka psychologii o specjalności klinicznej na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Posiada przygotowanie pedagogiczne. Certyfikowana trenerka umiejętności społecznych dzieci i młodzieży. Doświadczenie w pracy z dziećmi oraz młodzieżą zdobywała pracując na stanowisku psychologa w zespole szkolno-przedszkolnym, a także w szkole podstawowej, w której obecnie pracuje, prowadząc zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne, konsultacje z rodzicami i nauczycielami oraz udzielając bezpośredniej pomocy uczniom. Doświadczenie dydaktyczne zdobywa jako nauczyciel akademicki w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, gdzie zajmuje się także działalnością naukową. Czynnie uczestniczyła w organizacji kilku ogólnopolskich konferencji naukowych. Współautorka monografii naukowej pt. „Poczucie wspólnoty a poczucie skuteczności i wypalenie zawodowe”.
Oferuje wsparcie w zakresie: pokonywania trudności adaptacyjnych uczniów, wspomagania rozwoju umiejętności społecznych i emocjonalnych uczniów (np. radzenie sobie z trudnymi emocjami),pracy z uczniami w wieku szkolnym.
Konsultacje w piątki w godzinach 8:00-12:00
MCDN Kraków, ul. Garbarska 1
tel.: 12 261 31 51; kom.: 451 047 426
e-mail: e.glab@mcdn.edu.pl
„Małopolska Chmura Edukacyjna – nowy model nauczania” – Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020, Działanie 10.1 Rozwój Kształcenia Ogólnego, Poddziałanie 10.1.4
18 kwietnia br. odbyła się wiosenna odsłona „Polonistycznego przekładańca na bis”. Tym razem uczestnicy podążali śladami Czesława Miłosza. Życie noblisty oraz jego literackie dziedzictwo stały się dla nauczycieli praktyków inspiracją do kreatywnego działania na przedmiotach humanistycznych.
Już po raz czwarty Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli – Ośrodek w Nowym Sączu zaprasza dyrektorów szkół i zainteresowanych nauczycieli (kandydatów na dyrektorów oraz osoby wspierające dyrektorów w procesie zarządzania szkołą/placówką) do udziału w kolejnym z cyklu spotkaniu pt. „Porozmawiajmy o wartościach”.