Nauczyciele w szkołach ogólnodostępnych pracując z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi poszukują skutecznych metod nauczania i form pracy. Podejmowane przez nich działania mają gwarantować, że wszystkie dzieci nauczą się tego, czego się od nich oczekuje i będą przygotowane na pełne uczestnictwo w życiu społecznym.
Realizacja nauczania włączającego jest ciągłą podróżą, dążeniem do przygotowania Szkoły i nauczycieli do przyjęcia wszystkich dzieci. Szkoła dostępna winna zaspokajać potrzeby wszystkich uczniów zarówno tych z niepełnosprawnościami jak i tych pełnosprawnych, tworząc wokół niej wspólnotę.
W ramach cyklu „ Inny nie znaczy gorszy…” przygotowaliśmy warsztaty w odniesieniu do pracy z uczniem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w tym z zespołem Aspergera, słabowidzącym, słabosłyszącym, z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w szkole ogólnodostępnej.
Biorąc udział w warsztatach nauczyciele będą mogli zapoznać się ze specyfiką poszczególnych zaburzeń i niepełnosprawności. Nabędą umiejętności stosowania efektywnych metod i form pracy. Poznają sposoby dostosowania wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych, edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia.
Przedstawione na warsztatach wskazówki do pracy i porady, będą pomocą w bieżącej pracy z uczniem.
Warsztaty poprowadzą: dr Mariola Komorowska – specjalista z zakresu oligofrenopedagogiki, surdopedagogiki, edukacji włączającej, nauczyciel konsultant MCDN Ośrodek w Tarnowie oraz Krystyna Litwora – specjalista z zakresu tyflopedagogiki, oligofrenopedagogiki.
Szczegóły warsztatów znajdą Państwo na stronach:
https://mcdn.edu.pl/tarnow/inny-nie-znaczy-gorszy-uczen-slabowidzacy-w-szkole-ogolnodostepnej/
https://mcdn.edu.pl/tarnow/inny-nie-znaczy-gorszy-uczen-z-zaburzeniami-ze-spektrum-autyzmu-zespolem-aspergera-w-szkole-ogolnodostepnej/
https://mcdn.edu.pl/tarnow/inny-nie-znaczy-gorszy-uczen-z-niepelnosprawnoscia-intelektualna-w-stopniu-lekkim-w-szkole-ogolnodostepnej/
18 kwietnia br. odbyła się wiosenna odsłona „Polonistycznego przekładańca na bis”. Tym razem uczestnicy podążali śladami Czesława Miłosza. Życie noblisty oraz jego literackie dziedzictwo stały się dla nauczycieli praktyków inspiracją do kreatywnego działania na przedmiotach humanistycznych.
Już po raz czwarty Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli – Ośrodek w Nowym Sączu zaprasza dyrektorów szkół i zainteresowanych nauczycieli (kandydatów na dyrektorów oraz osoby wspierające dyrektorów w procesie zarządzania szkołą/placówką) do udziału w kolejnym z cyklu spotkaniu pt. „Porozmawiajmy o wartościach”.