Serdecznie zapraszamy na konferencję „Diagnoza specyficznych trudności w uczeniu się: ICD-11, DSM-5, ICF, nowe narzędzia, nowe perspektywy” organizowaną w dniu w dniu 12 października br. przez Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli Ośrodek w Krakowie wraz z Oddziałem Krakowskim Polskiego Towarzystwa Dysleksji.
W czasie konferencji prelegenci przybliżą problematykę diagnozy specyficznych trudności w uczeniu się w świetle współczesnej wiedzy oraz obecnie obowiązujących formalnych systemów diagnostycznych (ICD-11, DSM-5, ICF). Specjaliści przedstawią procedury diagnozy powszechnie obowiązujące w poradnictwie psychologiczno-pedagogicznym oraz zapoznają uczestników z możliwościami diagnozy wynikającymi z nowych narzędzi diagnostycznych, w tym rozpoznawania uzdolnień i mocnych stron osób z dysleksją. Spróbują także rozwiązać niektóre z często pojawiających się dylematów diagnostycznych, zwłaszcza tych związanych ze współwystępowaniem różnych zaburzeń i trudności.
Program konferencji wraz z możliwością zapisów
Za nami wyjątkowa konferencja poświęcona edukacji STEAM w pracy z najmłodszymi uczniami. Spotkanie zgromadziło nauczycieli przedszkoli, klas 1–3 oraz specjalistów, dla których ważny jest rozwój poznawczy dzieci, budowanie relacji i tworzenie środowiska sprzyjającego współpracy — również w grupach wielokulturowych.
Towarzystwo Przyjaciół Chorych „Hospicjum im. św. Łazarza” zaprasza szkoły, przedszkola oraz wszystkie środowiska edukacyjne do udziału w szóstej edycji świątecznego wyzwania #KolędaDlaHospicjum2025. To inicjatywa, która łączy radość wspólnego kolędowania z realnym wsparciem dla pacjentów jednego z najstarszych hospicjów w Polsce.