Przedłużająca się edukacja online daje dzieciom poczucie anonimowości, potęguje w nich poczucie bezradności, samotności, zmienia ich sposób funkcjonowania w roli ucznia.
Zmieniająca się rzeczywistość, w tym trwający od roku stan epidemii wymusiły konieczność zmiany tradycyjnej edukacji stacjonarnej na edukację zdalną przy użyciu narzędzi technologii informacyjnej, które dotychczas nie były aż tak powszechnie stosowane. Wynikające z tego trudności mają swoje odzwierciedlenia w emocjach i zrachowaniach uczniów.
Już 9 marca zapraszamy do udziału w konferencji online pt. „Emocjonalne problemy ucznia w aspekcie edukacji zdalnej”. Konferencję poprowadzą znane w dziedzinie ekspertki: dr Justyna Kaczmarczyk oraz Dorota Krzywicka. Zwrócą one uwagę na organizację edukacji zdalnej, uwrażliwią na sygnały płynące od uczniów oraz wskażą, jakie środki profilaktyczne i zaradcze powinny zostać podjęte podczas pracy z uczniami. W trakcie spotkania będzie również okazja do dyskusji, jak zadbać o zdrowie psychiczne i emocje uczniów w czasie pandemii.
Już po raz czwarty Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli – Ośrodek w Nowym Sączu zaprasza dyrektorów szkół i zainteresowanych nauczycieli (kandydatów na dyrektorów oraz osoby wspierające dyrektorów w procesie zarządzania szkołą/placówką) do udziału w kolejnym z cyklu spotkaniu pt. „Porozmawiajmy o wartościach”.
Subtelna myśl antyku leżąca u podstaw koncepcji człowieka i jego roli w świecie istotnie wpływa na kształt współczesności. Starożytna retoryka, literatura, filozofia, sztuka, w tym sztuka użytkowa, sport, historia i matematyka to przykłady dziedzictwa kulturowego, bez którego cywilizacyjnie bylibyśmy obecnie w zupełnie innym miejscu. Dlatego warto nieustannie pogłębiać wiedzę uczniów na temat naszych korzeni i […]