Zdający egzamin ósmoklasiści muszą, oprócz sprawnego poruszania się wśród bohaterów, zdarzeń i idei prezentowanych w szkolnych lekturach, wykazać się sprawnością w redagowaniu przemyślanej i spójnej, językowo i stylistycznie adekwatnej, wypowiedzi pisemnej (argumentacyjnej lub twórczej – do wyboru).
To dobry powód, by zwrócić uwagę podopiecznych właśnie na stylistyczny aspekt wypracowania argumentacyjnego – umiejętność, której kształcenie wymaga więcej czasu niż przeczytanie nawet bardzo obszernej lektury.
Jakimi rodzajami środków retorycznych może dysponować uczeń piszący rozprawkę lub przemówienie? Jak wpływają one na jakość argumentacji oraz spójność wypowiedzi? Jakie ćwiczenia pomogą dzieciom przyswoić i utrwalić dobre nawyki językowe i stylistyczne?
O tym będziecie mogli się Państwo przekonać uczestnicząc w warsztatach Rozwijanie sprawności stylistycznej uczniów w kontekście przygotowań do egzaminacyjnego wypracowania argumentacyjnego realizowanych 29 września w Ośrodku w Nowym Sączu.
Zapraszamy do zapisów w Systemie Rezerwacji Szkoleń.
18 kwietnia br. odbyła się wiosenna odsłona „Polonistycznego przekładańca na bis”. Tym razem uczestnicy podążali śladami Czesława Miłosza. Życie noblisty oraz jego literackie dziedzictwo stały się dla nauczycieli praktyków inspiracją do kreatywnego działania na przedmiotach humanistycznych.
Już po raz czwarty Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli – Ośrodek w Nowym Sączu zaprasza dyrektorów szkół i zainteresowanych nauczycieli (kandydatów na dyrektorów oraz osoby wspierające dyrektorów w procesie zarządzania szkołą/placówką) do udziału w kolejnym z cyklu spotkaniu pt. „Porozmawiajmy o wartościach”.