07.11.2023

I wuefista jest doradcą zawodowym! – publikacja po seminarium

prelegenci seminarium

Jak zachęcić do ruchu i jak promować zdrowy styl życia? Jak często i jak długo się ruszać, by być zdrowym i utrzymywać dobrą kondycję? W jaki sposób zachęcić do aktywności użytkowników laptopów i dzieci, których rodzice nie uprawiają żadnego sportu? Wychowanie fizyczne jako szkolny przedmiot może przyczynić się popularyzacji zdrowego stylu życia, dbałości o zbilansowaną dietę, a także motywować do podejmowania wyzwań. Uczy pracy zespołowej i systematyczności.

O tym i o wielu innych zagadnieniach związanych z kulturą fizyczną społeczeństwa rozmawialiśmy 8 listopada br. na organizowanym przez Małopolską Agencję Rozwoju Regionalnego, Specjalistyczną Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną „Krakowski Ośrodek Kariery” i Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli seminarium „I wuefista jest doradcą zawodowym!” Podczas spotkania głos zabrali wuefiści, trenerzy personalni i mentalni, fizjoterapeuci oraz doradcy metodyczni i zawodowi.

Skutki pandemii widoczne są w kondycji zdrowotnej Polaków; badania i statystyki są w tym względzie nieubłagane. Trenerzy personalni obserwują porzucenie aktywności fizycznej nawet przez osoby młode: już 30-latkowie potrzebują specjalistycznych ćwiczeń i treningów związanych np. z potrzebą wyeliminowania bólu spowodowanego … brakiem ruchu! W trakcie seminarium padały pomysły i gotowe rozwiązania na poprawę stylu życia i samopoczucia młodzieży i dorosłych.

Uczestnicy poznali także koncepcję lekcji na stadionie i zaznajomili się z profesjami sportowymi, pracą na stanowiskach związanych z obsługą imprez sportowych i wsparciem sportowców.

Osoby marzące o karierze sportowej powinny mieć plan B, nie tylko dlatego, że są narażone na kontuzje, ale przede wszystkim z powodu czasu trwania kariery sportowej.

Absolwenci uczelni sportowych świetnie sobie radzą w życiu zawodowym, nawet jeśli wykonują pracę niezwiązaną ściśle z wykształceniem akademickim.

Nauczyciele sportu i trenerzy ruchu, szczególnie ci pracujący z najmłodszymi dziećmi,  powinni też posiadać wiedzę o zaburzeniach rozwojowych i ich objawach. Ten temat zgłębił w czasie seminarium specjalista fizjoterapii na przykładzie zaburzeń integracji sensorycznej.

W seminarium uczestniczyli: Szczepan Badowski, Bartosz Bieszczanin, Paulina Bieszczanin, Agata Chudzikiewicz, Tomasz Dudek, Marcin Marek, Arkadiusz Myśliwiec i Agata Wdowik, a dyskusję moderował Janusz Łopuch.

Podczas spotkań z cyklu „Odczarowujemy doradztwo zawodowe” pokazujemy doradztwo zawodowe w praktyce 10 wybranych przedmiotów obowiązkowych w szkole. Za nami 2 seminaria z cyklu: o języku polskim i wychowaniu fizycznym.
W kolejnych miesiącach przedmiotami wiodącymi będą: biologia, chemia, matematyka, fizyka, informatyka, plastyka, geografia i historia.

Galeria zdjęć

wróć do listy aktualności
arrow
Facebook
YouTube