Nowoczesna szkoła musi się zmieniać, aby przygotować uczniów do życia i funkcjonowania w przyszłości. Jednym z priorytetowych zadań jest kształtowanie kompetencji kluczowych uczniów już od najmłodszych lat.
Czy kompetencje cyfrowe są kluczem do kreatywnej edukacji? W jaki sposób motywować uczniów do uczenia się? Jak zaciekawić ucznia jego własną edukacją? Edukacja w swym podwójnym społecznym i ekonomicznym wymiarze ma do odegrania zasadniczą rolę polegającą na zapewnieniu nabycia kompetencji kluczowych, które pozwolą elastycznie dostosować się do zachodzących zmian.
Poprzedni i obecny rok szkolny przyniósł nowe wyzwania także w zakresie realizacji zajęć edukacyjnych. Czas pandemii spowodował, że znaleźliśmy się w bardzo nietypowej sytuacji i w ekstremalnie krótkim czasie musieliśmy zmienić nawyki pracy. Kompetencje cyfrowe nauczycieli i uczniów stały się niezbędne w zapewnieniu ciągłości procesu edukacyjnego. Współczesna edukacja, także ta zdalna, wymaga od nas zastosowania nowych metod i narzędzi.
Odpowiadając na aktualne potrzeby nasi doradcy metodyczni z Ośrodka w Tarnowie 2 lutego zapraszają na konferencję online ,,Kompetencje cyfrowe kluczem kreatywnej edukacji”.
W programie:
– metody, formy i techniki pracy w zdalnym nauczaniu
– metoda odwróconej klasy – nowy sposób na lekcję
– motywacja kluczem do sukcesu
– kreatywny nauczyciel w szkole 3.0
– otwarte zasoby jako przestrzeń działania i źródło inspiracji w pracy nauczyciela
– narzędzia pracy nauczyciela w szkole XXI wieku
Szczegółowe informacje można znaleźć w ofercie. Zapraszamy do zapisów.
18 kwietnia br. odbyła się wiosenna odsłona „Polonistycznego przekładańca na bis”. Tym razem uczestnicy podążali śladami Czesława Miłosza. Życie noblisty oraz jego literackie dziedzictwo stały się dla nauczycieli praktyków inspiracją do kreatywnego działania na przedmiotach humanistycznych.
Już po raz czwarty Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli – Ośrodek w Nowym Sączu zaprasza dyrektorów szkół i zainteresowanych nauczycieli (kandydatów na dyrektorów oraz osoby wspierające dyrektorów w procesie zarządzania szkołą/placówką) do udziału w kolejnym z cyklu spotkaniu pt. „Porozmawiajmy o wartościach”.