Serdecznie zapraszamy małopolskie szkoły do udziału w badaniach kondycji psychicznej młodzieży i nauczycieli. Badania realizowane są przez Krakowski Instytut Logoterapii we współpracy z Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
Pragniemy stale monitorować kondycję psychiczną młodzieży w województwie małopolskim, aby jeszcze lepiej i bardziej adekwatnie odpowiadać działaniami profilaktycznymi na wszelkie zagrożenia integralnego rozwoju uczniów i nauczycieli.
Udział w badaniach może znacząco wspomóc działania zapobiegające zagrożeniom zdrowotnym i społecznym, na jakie we współczesnym świecie narażeni są uczniowie i nauczyciele. Wyniki badań, dedykowane dla każdej szkoły, zostaną przekazane danej placówce biorącej w nich udział, dzięki czemu dyrektorzy szkół, pedagodzy oraz nauczyciele uzyskają wiedzę, by efektywniej monitorować kondycję psychiczną uczestników życia szkolnego oraz szybciej i skuteczniej reagować. Wyniki ankiet będą mogły być wykorzystane m.in. w tworzeniu szkolnych programów wychowawczo-profilaktycznych w następujących obszarach: depresyjność, problematyczne używanie Internetu, wsparcie społeczne, poczucie sensu życia, relacje rodzinne. Dodatkowo ankiety uwzględnią kryterium wypalenia zawodowego nauczycieli.
Udział w badaniu można wziąć do końca października br.
Link do formularza badań: https://forms.gle/wp6aETXjpfX7DeHMA.
Badanie, do którego pragniemy Państwa zaprosić, jest kontynuacją działań podjętych przez Krakowski Instytut Logoterapii i Fundację Archezja w ramach projektu logoprofilaktycznego „Żyj z sensem”. W 2021 roku przeprowadzono badania obejmujące następujące obszary: objawy depresji, objawy uzależnienia od Internetu, relacje w rodzinie, poczucie sensu życia. Wyniki przebadanej grupy ponad 4000 uczniów ze 140 małopolskich szkół pokazały szeroką skale objawów depresji, uzależnienia od Internetu oraz zachowań autodestrukcyjnych.
Jednym z wymiernych efektów tych badań stało się stworzenie bezpłatnych i otwartych grup wsparcia dla młodzieży. Spotkania, które odbywają się w szkołach, są prowadzone przez pedagogów i psychologów w oparciu o program „Drogowskazy do Sensu” opracowany przez Krakowski Instytut Logoterapii.
Szkoły Ponadpodstawowe, które są chętne do uruchomienia takich grup wsparcia są proszone o wypełnienie formularza:
https://forms.gle/GNuWFP7TTdUhcEJQ8
Inspiracją do powyższych działań badawczych, metodologicznych oraz profilaktycznych Krakowskiego Instytutu Logoterapii jest teoria zintegrowanego rozwoju osoby w oparciu o sens życia w znaczeniu logosu, której twórcą był słynny XX-wieczny austriacki psychiatra Viktor Frankl.
Więcej informacji znajdą Państwo w linku: https://www.logoterapia-krakow.pl/
18 kwietnia br. odbyła się wiosenna odsłona „Polonistycznego przekładańca na bis”. Tym razem uczestnicy podążali śladami Czesława Miłosza. Życie noblisty oraz jego literackie dziedzictwo stały się dla nauczycieli praktyków inspiracją do kreatywnego działania na przedmiotach humanistycznych.
Już po raz czwarty Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli – Ośrodek w Nowym Sączu zaprasza dyrektorów szkół i zainteresowanych nauczycieli (kandydatów na dyrektorów oraz osoby wspierające dyrektorów w procesie zarządzania szkołą/placówką) do udziału w kolejnym z cyklu spotkaniu pt. „Porozmawiajmy o wartościach”.