poniedziałek w godzinach od 16:00 do 18.30.
Zajęcia odbędą się w zdalnie online na platformie MS Teams.
Adresaci: nauczyciele przedszkola i edukacji wczesnoszkolnej, wychowawcy świetlic, nauczyciele współorganizujący proces dydaktyczny, zainteresowani nauczyciele.
Informacje pod numerem telefonu: 12 422 14 49, 513 042 381.

Szkolenie ma na celu przybliżenie specyfiki funkcjonowania neuroatypowych uczniów – z diagnozą ASD, ADHD, ale także specyficznych trudności w uczeniu się i innych. Ukazanie powiązań przyczynowo-skutkowych między różnymi objawami uczniów z zaburzeniami neurorozwojowymi. Dzięki przykładom i przeżyciom z narracji dorosłych osób neuroatypowych pogłębi się zrozumienie tego typu umysłu. W efekcie zastosowanie zaleceń do pracy stanie się bardziej intuicyjne.
Adresaci: nauczyciele przedszkola i edukacji wczesnoszkolnej, wychowawcy świetlic, nauczyciele współorganizujący proces dydaktyczny, zainteresowani nauczyciele.
Treści programowe:
- Różnice i podobieństwa między umysłem neurotypowym i neuroatypowym.
- Różnice i podobieństwa między spektrum autyzmu a spektrum ADHD; zjawisko i konsekwencje współwystępowania obu diagnoz.
- Zaburzenia integracji sensorycznej i ich konsekwencje dla kontaktu, specyfika uwagi, wyzwania emocjonalne oraz sposoby regulacji emocjonalnej uczniów neuroatypowych.
- Zalecenia dotyczące komunikacji z uczniem i między uczniami o różnym neurotypie.
- Przestrzeń na omówienie konkretnych trudności napotykanych w pracy uczestników, wspólne szukanie rozwiązań.
Prowadzący: Marta Belka–Szmit mgr psychologii i certyfikowana psychoterapeutka Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, z doświadczeniem w pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi osobami w całym spektrum neuroróżnorodności.
Kierownik formy: Katarzyna Cieciura.


ZASADY REJESTRACJI I PŁATNOŚCI