Doskonalenie umiejętności nauczycieli w zakresie: •strategii pracy z zadaniami tekstowymi, które pomogą uczniom w rozwijaniu umiejętności analizy i logicznego myślenia; •projektowania i dostosowania zadań tekstowych w celu angażowania uczniów i wspierania ich w rozwiązywaniu problemów matematycznych.
Adresaci: nauczyciele matematyki szkół podstawowych.
Treści programowe:
Istotną rolę w kształceniu matematycznym uczniów odgrywają zadania. „Uczeń tworzy sobie taką koncepcję matematyki jaka mu się ukazuje przez pryzmat rozwiązywanych przez niego zadań. Stosunek ucznia i motywacje uczenia się tego przedmiotu w dużej mierze od tego zależą” (Zofia Krygowska, 1997). Rozwiązywanie zadań o różnym stopniu trudności i o różnej strukturze ma duże znaczenie w kształtowaniu umiejętności rozwiązywania problemów, z którymi możemy się spotkać w otaczającej nas rzeczywistości.
Prowadzący: Halina Pulchny nauczyciel konsultant ds. matematyki MCDN Ośrodek w Krakowie.
Kierownik formy: Halina Pulchny.