Ruszamy z nowym cyklem tematycznym „Mosty edukacji”, który stworzy przestrzeń do łączenia różnych perspektyw w odpowiedzi na aktualne wyzwania edukacyjne. To miejsce dialogu, współpracy i inspiracji – dla nauczycieli, rodziców, uczniów i specjalistów.
Mosty edukacji to nasz nowy cykl spotkań, w którym chcemy wspólnie budować przestrzeń porozumienia – między teorią a praktyką, między nauczycielami różnych specjalizacji, między szkołą a domem. Wychodzimy z założenia, że to właśnie różnorodność spojrzeń, doświadczeń i narzędzi najlepiej odpowiada na współczesne potrzeby edukacji i wychowania.
W ramach cyklu szczególny nacisk kładziemy na:
Każde spotkanie to okazja do wymiany doświadczeń, wspólnej refleksji oraz szukania praktycznych rozwiązań z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi i technologii. Budując „mosty edukacji”, otwieramy przestrzeń na rozmowy, które naprawdę mają znaczenie.
Zapraszamy 7 kwietnia br. na pierwsze spotkanie (online): Neuroróżnorodność w klasie – wyzwania i szanse w pracy z uczniami o różnych typach umysłu.
Podczas pierwszego spotkania poruszymy temat neuroróżnorodności w środowisku szkolnym. Gościem będzie Marta Belka-Szmit, mgr psychologii, certyfikowana psychoterapeutka Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, która od lat pracuje z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi osobami ze spektrum neuroróżnorodności.
W trakcie spotkania:
Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc, prosimy o wcześniejszą rejestrację.
Historia pogranicza nie daje się zamknąć w prostych narracjach. To obszar napięć, przenikania się wpływów, zmiennych granic i tożsamości kształtowanych na styku kultur. Z myślą o nauczycielach, którzy chcą tę złożoność świadomie i rzetelnie przekazywać młodemu pokoleniu, Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, Ośrodek w Nowym Sączu, przygotowało III edycję Akademii POGRANICZE 2026. Burzliwe dzieje Śląska, wpisaną […]
Debaty o edukacji często koncentrują się na pojedynczym nurcie – matematyce albo fizyce, metodach lub programach. Tymczasem spotkanie zorganizowane 3 grudnia w MCDN Ośrodku w Nowym Sączu celowo porzuciło tę logikę. Zamiast rozpatrywać nauczanie ścisłe w odseparowanych blokach, uczestnicy otrzymali szeroki, wielowarstwowy obraz, w którym edukacja staje się przestrzenią odkrywania, eksperymentowania i budzenia ciekawości. Konferencja […]