„To, czy dana osoba podejmie aktywność fizyczną zależy od bardzo wielu czynników. Niektóre osoby zmotywuje strach przed konsekwencjami braku ruchu, inne zareagują na aspekt rywalizacyjny, a jeszcze inne znajdą w ruchu elementy medytacji wpływające również na kondycję psychiczną. Czynniki motywacyjne należą do najważniejszych determinantów podejmowania i uczestnictwa w aktywności fizycznej (…) naszych uczniów.”
Ponadto, jeśli podczas lekcji wychowania fizycznego wykorzystamy powszechnie dostępne urządzenia i rozwiązania z zakresu Technologii Informacyjno-Komunikacyjnych (TIK), zadbamy o koordynację ruchową i kondycję uczniów oraz będziemy ich inspirować, to osiągniemy optymalne rezultaty rozwoju dzieci i młodzieży.
Te i inne aspekty zostały przedstawione zostały 17 maja br. w Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli Ośrodek w Tarnowie podczas konferencji online poświęconej tematyce aktywności ruchowej dzieci i młodzieży szkół i przedszkoli. Swoimi doświadczeniami dzielili się: ks. Krzysztof Jankowski, doradcy metodyczni edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, wychowania fizycznego oraz języka niemieckiego.
Każdy przedszkolak z niecierpliwością wypatruje śniegu za oknem, a każdy nauczyciel wie, że zima to czas zabaw sensorycznych oraz aktywności plastycznych ze śniegiem i lodem. Nawet kiedy za oknem brakuje śniegu, mamy mnóstwo sposobów na to, aby wyczarować go w naszych salach!
Od nas samych zależy więcej, niż może nam się wydawać. Źródłem motywacji do osiągnięcia dobrostanu psychicznego i samorozwoju ukryte jest we wnętrzu każdego człowieka – nauczyciela, ucznia, rodzica. Jak je odkryć i zrozumieć, by lepiej żyć, pracować i uczyć się dowiemy się podczas konferencji poświęconej roli i znaczeniu nawyków w codziennej aktywności.