„To, czy dana osoba podejmie aktywność fizyczną zależy od bardzo wielu czynników. Niektóre osoby zmotywuje strach przed konsekwencjami braku ruchu, inne zareagują na aspekt rywalizacyjny, a jeszcze inne znajdą w ruchu elementy medytacji wpływające również na kondycję psychiczną. Czynniki motywacyjne należą do najważniejszych determinantów podejmowania i uczestnictwa w aktywności fizycznej (…) naszych uczniów.”
Ponadto, jeśli podczas lekcji wychowania fizycznego wykorzystamy powszechnie dostępne urządzenia i rozwiązania z zakresu Technologii Informacyjno-Komunikacyjnych (TIK), zadbamy o koordynację ruchową i kondycję uczniów oraz będziemy ich inspirować, to osiągniemy optymalne rezultaty rozwoju dzieci i młodzieży.
Te i inne aspekty zostały przedstawione zostały 17 maja br. w Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli Ośrodek w Tarnowie podczas konferencji online poświęconej tematyce aktywności ruchowej dzieci i młodzieży szkół i przedszkoli. Swoimi doświadczeniami dzielili się: ks. Krzysztof Jankowski, doradcy metodyczni edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, wychowania fizycznego oraz języka niemieckiego.
18 kwietnia br. odbyła się wiosenna odsłona „Polonistycznego przekładańca na bis”. Tym razem uczestnicy podążali śladami Czesława Miłosza. Życie noblisty oraz jego literackie dziedzictwo stały się dla nauczycieli praktyków inspiracją do kreatywnego działania na przedmiotach humanistycznych.
Już po raz czwarty Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli – Ośrodek w Nowym Sączu zaprasza dyrektorów szkół i zainteresowanych nauczycieli (kandydatów na dyrektorów oraz osoby wspierające dyrektorów w procesie zarządzania szkołą/placówką) do udziału w kolejnym z cyklu spotkaniu pt. „Porozmawiajmy o wartościach”.