18.11.2023

Nauczyciel wobec asertywności i krytyki – warsztaty z psychologiem

grafika promująca warsztaty z psychologiem

Zawód nauczyciela wymaga od osób, które go wykonują dużej odpowiedzialności. Obiektywizm i obrona zawodowych oraz prywatnych granic to kluczowe umiejętności.

Dwa warsztaty, które odbędą się 11 i 13 grudnia br. zakładają przybliżenie technik asertywnych oraz sposobów radzenia sobie z krytyką. Postawa asertywna oznacza obronę własnych praw w określonych sytuacjach społecznych bez zachowań agresywnych i manipulacji.

Nauczyciel jako specjalista musi umieć bronić swojego stanowiska; uleganie opiniom z zewnątrz dla uniknięcia konfliktu czy po prostu dla “świętego spokoju” na ogół jedynie pogarsza sporną sytuację. W nauczycielu rośnie wewnętrzna frustracja, która nierzadko eskaluje potem w gwałtowny sposób. Otwartość na negocjacje, konstruktywna dyskusja są jak najbardziej postawami asertywnymi, pod warunkiem, że wynikają z przekonania, a nie z chęci pójścia na ustępstwa lub zmęczenia.

Nieodłączną częścią zawodu nauczyciela jest także krytyka. Obowiązkiem pedagogów jest informowanie uczniów o wynikach ich pracy, w tym także o działaniach wymagających poprawy. Z drugiej strony, także i oni sami niejednokrotnie otrzymują negatywne oceny swoich działań od uczniów, rodziców  lub przełożonych. Warunkiem wartościowej i merytorycznej krytyki jest przyjęcie asertywnej postawy.

O budowaniu asertywnych relacji, o konstruktywnym zarządzaniu emocjami, efektywnej komunikacji, o metodach radzenia sobie ze stresem i wzmacnianiu potencjału własnego i innych opowie Państwu doświadczony psycholog.

Szczegółowe informacje wraz z możliwością zapisu:

Z uśmiechem na ustach – jak radzić sobie z krytyką

Asertywność w pracy nauczyciela – jak rozsądnie stawić granice

 

wróć do listy aktualności
arrow
Facebook
YouTube