23.11.2023

Nauka to przygoda. Niekonwencjonalne rozwiązania pedagogiczne w szkole – publikacja pokonferencyjna

kolaż zrzutów ekranu z konferencji Nauka to przygoda

Reagujemy na zmieniające się potrzeby środowiska edukacyjnego. 4 grudnia br. w MCDN Ośrodek w Tarnowie odbyła się konferencja „Nauka to przygoda. Niekonwencjonalne rozwiązania pedagogiczne w szkole”.

Podczas konferencji, zorganizowanej w ramach Małopolskiej Chmury Edukacyjnej,  uczestnicy mieli okazję zapoznać się z doświadczeniami i sposobami prowadzenia szkoły z pominięciem tradycyjnego systemu ocen. Prelegenci zaprezentowali efektywne metody motywowania uczniów poprzez bazowanie na ich mocnych stronach i osobistym potencjale.

Dorota Pilna, która w swojej placówce wdraża edukację pozytywną, podkreślała jak ważnym elementem jest poczucie wpływu wszystkich uczestników życia szkolnego tzn. nauczycieli, rodziców i uczniów na procesy zachodzące w szkole.

Kolejna prelegentka, Katarzyna Cieciura zaprezentowała nowoczesne podejście do oceniania za pomocą systemu określającego bieżący poziom wiedzy ucznia oraz obszary wymagające wsparcia i poprawy.

Edyta Borowicz Czuchryta pokazała natomiast kierunki wykorzystania potencjału szkoły poprzez udział w projektach Etwinning oraz wykorzystanie edukacyjnych i kreacyjnych możliwości oferowanych przez grę Minecraft..

Maria Czerwińska prezentowała metody wprowadzone w jej placówce m.in. „zasadę zielonego długopisu”. Podkreślała także znaczenie dialogu opartego na empatii i wzajemnym wsparciu.

Ostatni prelegent, Arkadiusz Nalepka odniósł się do potencjału Laboratoriów Przyszłości, przedstawiając ich innowacyjny charakter i możliwości bazowania na mocnych stronach uczniów, w szczególności podkreślał znaczenie współpracy w rozwijaniu ich potencjału.

wróć do listy aktualności
arrow
Facebook
YouTube