Adresat: nauczyciele wychowania fizycznego, nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej, dyrektorzy szkół, inni zainteresowani nauczyciele szkół podstawowych
PROGRAM KONFERENCJI:
915 – 955 Rejestracja uczestników
1000 – 1020 Otwarcie konferencji – wystąpienia
Rektor Akademii Nauk Stosowanych w Nowym Sączu – dr hab. inż. Józef Ciuła
II Małopolski Wicekurator Oświaty – Katarzyna Mitka
Wicedyrektor Małopolskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli ds. Ośrodka w Nowym Sączu – Wojciech Papaj
Dyrektor Delegatury Kuratorium Oświaty w Nowym Sączu – Stanisław Szudek
1020 – 1035 Warunki realizacji zajęć wychowania fizycznego w klasach I-III oraz potrzeby zgłaszane przez nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w szkołach w Małopolsce. Prezentacja wyników badań ankietowych.
Zofia Smoleń-Jajeśnica – wizytator Kuratorium Oświaty w Krakowie. Nauczyciel wychowania fizycznego z wieloletnim doświadczeniem pracy na wszystkich poziomach edukacji. Były doradca metodyczny wychowania fizycznego w Krakowie
1035 – 1120 Wychowanie fizyczne – lekcja dla ciała i umysłu. Dlaczego ruch to nie przerwa od nauki, lecz jej część
Jak aktywność fizyczna wpływa na rozwój dziecka oraz kształtowanie jego kompetencji poznawczych. Co daje aktywność na świeżym powietrzu – dlaczego warto wyjść w teren?
Jak poradzić sobie z wyzwaniami w zakresie przygotowania i realizacji wychowania fizycznego oraz motywowania do aktywności fizycznej uczniów?
dr Magdalena Majer – Instytut Nauk Społecznych, adiunkt w Zakładzie Teorii i Metodyki Wychowania Fizycznego Akademii Kultury Fizycznej w Krakowie. Pełnomocnik Dziekana Wydziału Wychowania Fizycznego i Sportu ds. Projektów AKF w Krakowie
1120 – 1205 Kształtowanie podstawowych kompetencji ruchowych oraz promowanie zdrowego stylu życia poprzez ćwiczenia, ruch i zabawę na zajęciach wychowania fizycznego w klasach 1-3 szkoły podstawowej
Jak skutecznie uczyć podstawowych umiejętności ruchowych? Znaczenie alfabetu ruchowego w wykonywaniu różnych czynności ruchowych o charakterze utylitarnym (w codziennej aktywności ruchowej uczniów) oraz w przygotowaniu do uczenia techniki ruchu bardziej złożonych umiejętności ruchowych. Przykłady zastosowania zabaw i gier ruchowych w kształtowaniu sprawności oraz doskonaleniu podstawowych umiejętności ruchowych
dr Elżbieta Szymańska – Instytut Nauk Społecznych, Zakład Teorii i Metodyki Wychowania Fizycznego Akademii Kultury Fizycznej w Krakowie
1205 – 1220 Prelekcja pracownika naukowego Akademii Nauk Stosowanych w Nowym Sączu
1220 – 1235 Przerwa
1235 – 1315 Rola nauczycieli wychowania fizycznego w realizacji nowej podstawy programowej w klasach I-III na przykładzie programu „Mały Mistrz”
Film edukacyjny – „Przykłady rozwiązań organizacji zajęć WF połączonych z przeprowadzaniem prób sprawności fizycznej uczniów. Przykładowe ćwiczenia rozgrzewkowe”
dr Robert Truchan – doradca metodyczny ds. wychowania fizycznego. Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli Ośrodek w Tarnowie. Nauczyciel w Szkole Podstawowej w Bogoniowicach
1315 – 1330 „Sportowe Talenty” – nowa jakość w diagnozie sprawności fizycznej uczniów kl. I-III oraz „Innowacja pedagogiczna w działaniu – jak wspierać młode talenty sportowe w edukacji wczesnoszkolnej”
Renata Polek – doradca metodyczny ds. wychowania fizycznego. Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli Ośrodek w Tarnowie. Nauczyciel Publicznej Szkoły Podstawowej im. Kazimierza Brodzińskiego w Lipnicy Murowanej
1330 – 1345 Aktywny rodzic, aktywne dziecko – wspierająca rola rodziców w podejmowaniu przez dzieci aktywności ruchowej
W jaki sposób szkoła może wpłynąć na budowanie przekonania rodziców o tym, że aktywność ruchowa to inwestycja w przyszłość dziecka? Rola rodziców w kształtowaniu prawidłowych nawyków zdrowego, aktywnego wykorzystywania czasu wolnego przez dzieci w wieku szkolnym
Kinga Adamczyk – doradca metodyczny ds. wychowania fizycznego. Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli Ośrodek w Tarnowie. Nauczyciel w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Tarnowie
1345 – 1400 Bezpieczeństwo na lekcjach wychowania fizycznego w klasach I-III w świetle obowiązujących przepisów prawa oświatowego
Agata Wdowik – doradca metodyczny ds. wychowania fizycznego. Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Krakowie. Nauczyciel w Zespole Szkół nr 3 im. A. Kocjana w Olkuszu
1400 – 1415 Znaczenie gier i zabaw ruchowych w kształtowaniu cech motorycznych w klasach I-III
Krzysztof Pierzchała – doradca metodyczny ds. wychowania fizycznego. Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli Ośrodek w Nowym Sączu. Nauczyciel w Zespole Szkół im. Władysława Orkana w Marcinkowicach
1415 – 1430 Panel dyskusyjny z prelegentami
1430 – 1440 Zakończenie konferencji
Kierownik formy: Krzysztof Pierzchała