Rok 2020 został ogłoszony Rokiem św. Jana Pawła II, a to z racji na przypadającą 18 maja setną rocznicę urodzin Papieża Polaka. Z tej okazji przygotowaliśmy szereg działań, których zamierzeniem jest uczczenie naszego Rodaka.
Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli Ośrodek w Tarnowie we współpracy z Katolickim Stowarzyszeniem Wychowawców Oddział w Tarnowie, Katolickim Centrum Edukacji Młodzieży KANA w Tarnowie, włączając się w obchody Roku Jana Pawła II, zorganizowało cykl działań pod wspólnym hasłem „W hołdzie Polskiemu Papieżowi”.
Celem tych działań jest zaangażowanie nauczycieli, dzieci i młodzieży w obchody setnej rocznicy urodzin Jana Pawła II, rozwijanie zainteresowania środowisk szkolnych miasta Tarnowa i powiatu tarnowskiego osobą św. Jana Pawła II, wartościami, jakie głosił, pielęgnowanie rodzinnych doświadczeń i wspomnień związanych z papieżem, ale także rozwijanie i promowanie uzdolnień artystycznych uczniów, kształtowanie ich wrażliwości estetycznej, pogłębienie umiejętności posługiwania się technologią informatyczną.
Cykl obchodów rocznicowych przebiega pod patronatem Biskupa Tarnowskiego, Wojewody Małopolskiego, Marszałka Województwa Małopolskiego, Kuratora Oświaty w Krakowie, Prezydenta Miasta Tarnowa oraz Starosty Tarnowskiego i obejmuje następujące działania:
Szczegółowe informacje na temat cyklu obchodów „W hołdzie Polskiemu Papieżowi” oraz propozycje innych wydarzeń można znaleźć w zakładce Obchody Roku Świętego Jana Pawła II. Nasza oferta będzie sukcesywnie wzbogacana. Zachęcamy do śledzenia na bieżąco strony internetowej oraz profilu FB.
Serdecznie zapraszamy małopolskie szkoły do udziału w kolejnej edycji badań dotyczącej kondycji psychicznej młodzieży i nauczycieli. Badania realizowane są przez Krakowski Instytut Logoterapii we współpracy z Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
Zapraszamy na kolejne spotkanie w ramach cyklu „Wokół zdrowia psychicznego” – „Od napięcia do równowagi – strategie radzenia sobie ze stresem w edukacji”. 29 października odbędzie się konferencja online, której celem jest refleksja nad zjawiskiem stresu w szkole.