Adresaci: nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej powiatów: chrzanowskiego, oświęcimskiego, suskiego i wadowickiego
Program zajęć:
- Grupa klasowa jako wspólnota – charakterystyka zespołu klasowego. Etapy rozwoju grupy (model Tuckmana: formowanie, docieranie się, normowanie, działanie). Rola nauczyciela jako lidera społecznego. Potrzeby uczniów w grupie.
 
- Znaczenie integracji w klasach I–III. Budowanie poczucia przynależności. Wzmacnianie zaufania i komunikacji. Przeciwdziałanie wykluczeniu 
i konfliktom. 
- Praktyczne metody i techniki integracyjne. Zabawy i gry integracyjne. Kręgi przyjaźni, poranne kręgi. Wspólne projekty klasowe. Elementy pedagogiki zabawy i dramy. „Klasowe rytuały” – codzienne działania wspierające relacje
 
Prowadząca: Mariola Wiktorska-Sobczyk –  doradca metodyczny edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego
ZAPISZ SIĘ