„Współczesny człowiek ma za co żyć, ale nie ma po co żyć – ma środki, ale nie ma sensu.”
Victor Frankl
Czy nasze dzieci, nasi uczniowie znają cel i sens swojego istnienia? Jakie wartości są dla nich ważne? Czy podejmowanie wysiłku i trudu samorozwoju oraz wzmacnianie własnego potencjału się opłaca? Na te i wiele innych pytań pragniemy odpowiedzieć w trakcie konferencji hybrydowej „Po co?” i „dlaczego?” – przeciwdziałanie kryzysom egzystencjalnym młodzieży w oparciu o koncepcję logoterapii i logoprofilaktyki, organizowanej w dniu 9 listopada br.
W trakcie konferencji, na którą zaprosiliśmy uznanych specjalistów z Krakowskiego Instytutu Logoterapii, poznamy wyniki badań dotyczące kondycji psychicznej uczniów i nauczycieli przeprowadzonych przez Instytut, a także dowiemy się, czy logoprofilaktyka może zapobiegać takim zjawiskom jak: depresja, myśli samobóje, zachowania autodestrukcyjne, uzależnienia czy pustka egzystencjalna.
Program wraz z możliwością zapisów
Serdecznie zapraszamy!
Jak wspierać młodych ludzi w odkrywaniu sensu życia i budowaniu wewnętrznej siły? Jakie narzędzia mogą pomóc nauczycielom, psychologom i pedagogom w tym procesie? O tych i innych –ważnych dla edukacji i wychowania – zagadnieniach rozmawialiśmy 12 lutego br. podczas konferencji poświęconej logowychowaniu i logoprofilaktyce.
Uczniowie stworzyli start-upy, innowacyjne biznesplany, wykazując się wyjątkowymi pomysłami oraz przedsiębiorczością. Udowodnili, że potrafią pracować w zespole. Ich postawa zasługuje na szczególne wyróżnienie.