Biznes i zarządzanie to przedmiot, podczas którego uczniowie m.in. rozwijają kompetencje przyszłości: współpracę, komunikację, kreatywność oraz innowacyjne podejście do wyzwań gospodarczych oraz społecznych.
MCDN Ośrodek w Oświęcimiu we współpracy z pracownikami naukowymi Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie organizuje dla nauczycieli szkół ponadpodstawowych uczących przedmiotu biznes i zarządzanie oraz wszystkich zainteresowanych nauczycieli 13-godzinny bezpłatny kurs doskonalący w formule online „Start-upy, innowacje, nowe technologie – jak pobudzać postawy przedsiębiorcze uczniów?”
Kurs jest zorganizowany w ramach projektu Zbudowanie systemu koordynacji i monitorowania regionalnych działań na rzecz kształcenia zawodowego szkolnictwa wyższego oraz uczenia się przez całe życie, w tym uczenia się dorosłych w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności – Komponent A „Odporność i konkurencyjność gospodarki”, inwestycja A3.1.1 „Wsparcie rozwoju nowoczesnego kształcenia zawodowego, szkolnictwa wyższego oraz uczenia się przez całe życie”.
Główne cele kursu to podniesienie efektywności uczestników m.in. poprzez poszerzenie warsztatu pracy nauczyciela przedmiotu biznes i zarządzanie, doskonalenie umiejętności rozwijania kompetencji kluczowych uczniów, nabycie umiejętności rozwijania u uczniów kompetencji proinnowacyjnych, w tym generowania pomysłów i myślenia startupowego.
Prowadzący: Aleksandra Witoszek-Kubicka, Małgorzata Smaga-Szczepańczyk oraz Konrad Szczukiewicz podzielą się praktycznymi pomysłami i udzielą porad dotyczących uatrakcyjnienia zajęć dot. szeroko pojętej przedsiębiorczości na przedmiocie biznes i zarządzanie.
Międzynarodowe Centrum Targowo-Kongresowe EXPO Kraków, ul. Galicyjska 9. Wydarzenie zorganizowane wspólnie z małopolskimi uczelniami, instytutami naukowymi i branżowymi centrami umiejętności dla uczniów szkół ponadpodstawowych studentów/doktorantów oraz wszystkich osób dorosłych zainteresowanych rozwojem zawodowym.
Biznes i zarządzanie to przedmiot, który zastąpił w szkołach ponadpodstawowych podstawy przedsiębiorczości. W jego ramach uczniowie rozwijają kluczowe kompetencje przyszłości – współpracę, komunikację, kreatywność oraz innowacyjne podejście do wyzwań gospodarczych i społecznych.