Doskonalenie kompetencji nauczycieli w zakresie analizy i interpretacji wyników egzaminu w kontekście pracy dydaktycznej, przedstawienie danych egzaminacyjnych jako źródła wiedzy o uczniach, ich sposobach myślenia i trudnościach oraz refleksji nad procesem nauczania i uczenia się matematyki
Adresaci: nauczyciele matematyki szkół podstawowych oraz klas I szkół ponadpodstawowych
Treści programowe:
Podczas warsztatów zostaną przedstawione dane dotyczące wyników, jakie uzyskali zdający podczas egzaminu ósmoklasisty z matematyki w 2025 roku. Szczególna uwaga zostanie zwrócona na analizę jakościową i interpretację wyników, w tym na te umiejętności, których poziom opanowania jest niezadowalający. Zostaną omówione przykładowe sposoby działań pozwalających na poprawę w tym zakresie. Kolejnym etapem będzie analiza wyboru dystraktorów w zadaniach zamkniętych oraz interpretacja tych wyborów, która pozwoli na zidentyfikowanie problemów zdających. Jest to ważny aspekt w kontekście przygotowań kolejnych zespołów uczniowskich do egzaminu ósmoklasisty. Omówione zostaną również różne sposoby rozwiązywania zadań otwartych oraz zasady ich oceniania. Wspólnie stworzymy przestrzeń do wymiany doświadczeń w zakresie projektowania działań prowadzących do wzrostu efektów kształcenia.
Prowadzący: Karolina Kołodziej – koordynator egzaminu ósmoklasisty w OKE w Krakowie. Nauczycielka matematyki z bogatym doświadczeniem w różnych typach szkół (szkoła podstawowa, gimnazjum, liceum). Uczestniczyła we wdrażaniu e-oceniania egzaminu gimnazjalnego z matematyki, jako koordynator regionalny i krajowy. Jest ekspertem ds. awansu zawodowego, edukatorem nauczycieli matematyki. Autorka licznych referatów wygłoszonych podczas corocznych Konferencji Diagnostyki Edukacyjnej. Współpracuje z Centralną Komisją Egzaminacyjną, biorąc udział w tworzeniu narzędzi dydaktycznych do podstawy programowej, materiałów egzaminacyjnych oraz sprawozdań z egzaminów zewnętrznych, uczestniczyła w projekcie „Banki Zadań”.
Kierownik formy: Halina Pulchny
ZASADY REJESTRACJI I PŁATNOŚCI