
Wyposażenie w podstawy wiedzy teoretycznej o mózgu i funkcjonowaniu pamięci oraz przekazanie praktycznych wskazówek na temat tego, jak stymulować pamięć uczniów w procesie uczenia się
Adresaci: wszyscy zainteresowani nauczyciele
Treści programowe:
Bywa i tak, że w naszej pracy edukacyjnej, wraz z naszymi uczniami znajdujemy się w potrzasku. W błędnym kole poszukiwania lepszych rozwiązań dla problemów, których sami jesteśmy źródłem. Praktycznym efektem powyższego jest dydaktyka, którą dobrze dookreśla przymiotnik „transmisyjna”. Ta pejoratywnie pojmowana transmisyjność, kształtuje nam proces dydaktyczny, który stoi w sprzeczności z naturalnymi mechanizmami percepcji, uwagi i pamięci. Musimy zatem na gruncie dydaktyki jasno i otwarcie przyjąć, że: NIE OSZUKAMY MÓZGU UCZNIA, próbując mu wmówić, że powinien inaczej reagować na nasze dydaktyczne działania. Jest to niebezpieczna iluzja dydaktyczna! Na naszym spotkaniu spróbujemy się jej pozbyć, demaskując jej podstępne mechanizmy.
Prowadzący: Robert Bielecki – Pedagog, dydaktyk, neurodydaktyk, nauczyciel, szkoleniowiec i wykładowca akademicki. Właściciel firmy szkoleniowej Neurodydaktyczne Horyzonty, inicjator konferencji Neurodydaktyka: Bliżej ucznia – bliżej mózgu – bliżej sukcesu. Autor artykułów z zakresu neurodydaktyki, pedagogiki i edukacji zdrowia. Członek Włocławskiego Towarzystwa Naukowego. Współtwórca programu studiów podyplomowych o specjalności neurodydaktyka z elementami edukacji alternatywnej. Interesuje się rolą mechanizmów pracy mózgu w procesie edukacji, propaguje włączanie osiągnięć neuronauk w projektowanie procesu uczenia się i nauczania.
Kierownik formy: dr Magdalena Żyła