Serdecznie zapraszamy na konferencję „Diagnoza specyficznych trudności w uczeniu się: ICD-11, DSM-5, ICF, nowe narzędzia, nowe perspektywy” organizowaną w dniu w dniu 12 października br. przez Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli Ośrodek w Krakowie wraz z Oddziałem Krakowskim Polskiego Towarzystwa Dysleksji.
W czasie konferencji prelegenci przybliżą problematykę diagnozy specyficznych trudności w uczeniu się w świetle współczesnej wiedzy oraz obecnie obowiązujących formalnych systemów diagnostycznych (ICD-11, DSM-5, ICF). Specjaliści przedstawią procedury diagnozy powszechnie obowiązujące w poradnictwie psychologiczno-pedagogicznym oraz zapoznają uczestników z możliwościami diagnozy wynikającymi z nowych narzędzi diagnostycznych, w tym rozpoznawania uzdolnień i mocnych stron osób z dysleksją. Spróbują także rozwiązać niektóre z często pojawiających się dylematów diagnostycznych, zwłaszcza tych związanych ze współwystępowaniem różnych zaburzeń i trudności.
Program konferencji wraz z możliwością zapisów
18 kwietnia br. odbyła się wiosenna odsłona „Polonistycznego przekładańca na bis”. Tym razem uczestnicy podążali śladami Czesława Miłosza. Życie noblisty oraz jego literackie dziedzictwo stały się dla nauczycieli praktyków inspiracją do kreatywnego działania na przedmiotach humanistycznych.
Już po raz czwarty Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli – Ośrodek w Nowym Sączu zaprasza dyrektorów szkół i zainteresowanych nauczycieli (kandydatów na dyrektorów oraz osoby wspierające dyrektorów w procesie zarządzania szkołą/placówką) do udziału w kolejnym z cyklu spotkaniu pt. „Porozmawiajmy o wartościach”.