Celem warsztatów jest zapoznanie z podstawami Analizy Transakcyjnej Erica Berne’a oraz trzema stanami ja – Dziecka, Rodzica oraz Dorosłego, które są w każdym człowieku. Dzięki tej perspektywie będziemy mogli zyskać samoświadomość własnego stanu, z którego formułujemy komunikat. Na spotkaniu przećwiczymy konkretne komunikaty.
Adresaci: wszyscy zainteresowani nauczyciele, zwłaszcza wychowawcy klas
Treści programowe:
Analiza Transakcyjna stworzona przez Erica Berne’a to koncepcja opisująca system interakcji międzyludzkich. Podstawę komunikacji stanowi transakcja, czyli swobodna wymiana sygnałów werbalnych i niewerbalnych. Poznanie założeń koncepcji Berne’a pozwala wprowadzić komunikację na wyższy poziom, zaś świadomość własnych stanów „ja” daje możliwość umiejętnego kierowania procesem komunikacji, a co za tym idzie – zwiększenia jej skuteczności. Szkolenie ma charakter doskonalący kompetencje miękkie i wspierający pracę nauczyciela.
Prowadzący: dr Magdalena Żyła
Kierownik formy: dr Magdalena Żyła