
III spotkanie z cyklu Mosty Edukacji : Uwrażliwienie nauczycieli na sygnały w zachowaniu dziecka świadczące o potencjalnym występowaniu zaburzeń neurorozwojowych (spektrum autyzmu, ADHD, afazja, niepełnosprawność intelektualna). Wyposażenie ich w wiedzę pozwalającą świadomie zaobserwować i opisać charakterystyczne rysy neuroróżnorodności oraz przekazać tę informację rodzicom w sposób jasny i merytoryczny. Wyjaśnienie przebiegu procesu diagnostycznego ze szczególnym uwzględnieniem roli placówki i kadry nauczycielskiej w procesie diagnozy neuroróżnorodności.
Adresaci: nauczyciele przedszkola i edukacji wczesnoszkolnej, wychowawcy świetlic, nauczyciele współorganizujący proces dydaktyczny, zainteresowani nauczyciele
Treści programowe:
Prowadzący: Joanna Dulak – psycholog, oligofrenopedagog, terapeuta osób w spektrum autyzmu, diagnosta ADOS-2, terapeuta integracji sensorycznej, koordynator procesów diagnostycznych.
Hubert Turaj – psycholog, dyrektor Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Fiklon.
Kierownik formy: Katarzyna Cieciura