logotypy Fundusze Europejskie dla Małopolskie

Projekt pt. „Małopolski System Wspierania Transformacji Cyfrowej Szkół” realizowany jest w ramach programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021–2027, w Priorytecie 6 „Fundusze Europejskie dla rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego”, Działaniu 6.35 „Transformacja cyfrowa szkół”, Typ projektu A – Systemowe wsparcie transformacji cyfrowej szkół. Operacja o znaczeniu strategicznym dla Małopolski.

Liderem projektu jest Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, które realizuje go w partnerstwie z 45 organami prowadzącymi 82 szkołami podstawowymi:

  • Gmina Nowy Wiśnicz
  • Gmina Czchów
  • Gmina Gnojnik
  • Gmina Olesno
  • Gmina Radgoszcz
  • Gmina Gorlice
  • Gmina Uście Gorlickie
  • Gmina Biecz
  • Stowarzyszenie Integracji, Rozwoju i Promocji Wsi Czasław
  • Gmina Jerzmanowice – Przeginia
  • Gmina Sułoszowa
  • Gmina Michałowice
  • Gmina Czernichów
  • Gmina Liszki
  • Anna Krawczyk Organ Prowadzącym Publiczną Szkołę Podstawową z Oddziałami Przedszkolnymi
  • Gmina Gromnik
  • Gmina Wietrzychowice
  • Gmina Wierzchosławice
  • Gmina Skrzyszów
  • Gmina Borzęcin
  • Gmina Rzepiennik Strzyżewski
  • Gmina Wojnicz
  • Gmina Zakliczyn
  • Gmina Ciężkowice
  • Gmina Ryglice
  • Gmina Pleśna
  • Gmina Miasta Tarnowa
  • Gmina Kalwaria Zebrzydowska
  • Gmina Wadowice
  • Gmina Wieliczka
  • Gmina Niepołomice
  • Gmina Łukowica
  • Gmina Mszana Dolna
  • Gmina Limanowa
  • Gmina Racławice
  • Gmina Dobczyce
  • Gmina Korzenna
  • Miasto Grybów
  • Gmina Raba Wyżna
  • Miasto i Gmina Czarny Dunajec
  • Gmina Trzyciąż
  • Gmina Bukowno
  • Gmina Polanka Wielka
  • Gmina Zawoja
  • Miasto Jordanów

a także trzema uczelniami wyższymi jako partnerami merytorycznymi:

  • Uniwersytetem Ekonomicznym w Krakowie
  • Uniwersytetem im. Komisji Edukacji Narodowej
  • Politechniką Krakowską im. Tadeusz Kościuszki

oraz Małopolskim Centrum Nauki Cogiteon.

Każdy z 45 organów prowadzących szkoły podstawowe realizuje projekt zasadniczo w dwóch prowadzonych przez siebie szkołach podstawowych, w okresie dwóch kolejnych lat szkolnych: 2025/2026 i 2026/2027 lub 2027/2028 i 2028/2029. Dodatkowo wsparciem objęte zostaną 44 szkoły ponadpodstawowe, w tym 26 szkół kształcenia zawodowego.

Projekt zakłada realizację działań w dwóch odrębnych ścieżkach, dostosowanych do specyfiki różnych typów szkół. Pierwsza ścieżka przeznaczona jest dla szkół podstawowych, które wdrożą opracowany w ramach projektu Model Transformacji Cyfrowej Szkół obejmujący standardy związane ze szkolną infrastrukturą techniczną, w tym dotyczące sprzętu oraz oprogramowania, a także standardy związane z metodyką i organizacją pracy szkół.

Druga ścieżka skierowana jest do szkół ponadpodstawowych, które będą wdrażać elementy modelu standaryzacji poprzez udział w szkoleniach obligatoryjnych, wyprawy naukowe i otrzymają wsparcie eksperckie.

W ramach projektu opracowany zostanie wystandaryzowany Model Transformacji Cyfrowej Szkół w środowisku cyfrowym oraz repozytorium innych opracowywanych e-materiałów, które zostaną udostępnione na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej. Równolegle przygotowane zostaną kompleksowe programy szkoleń skierowane do dyrektorów szkół, nauczycieli, uczniów, rodziców oraz pracowników jednostek samorządu terytorialnego odpowiedzialnych za oświatę.

Dla małopolskich szkół, które nie zostały objęte bezpośrednim wsparciem w ramach projektu, przygotowano ofertę szkoleń otwartych „Pociąg do transformacji cyfrowej”. W ramach tej inicjatywy szkoły będą mogły wybrać, zgodnie ze swoimi potrzebami, trzy z czterech szkoleń dedykowanych poszczególnym obszarom Modelu Transformacji Cyfrowej Szkół.

Dla małopolskich szkół, które nie zostały objęte bezpośrednim wsparciem w ramach projektu, przygotowano ofertę szkoleń otwartych „Pociąg do transformacji cyfrowej”. W ramach tej inicjatywy szkoły będą mogły wybrać, zgodnie ze swoimi potrzebami, trzy z czterech szkoleń dedykowanych poszczególnym obszarom Model Transformacji Cyfrowej Szkół.

Działania projektowe realizowane są w okresie od 1 stycznia 2025 r. do 31 sierpnia 2029 r.

Łączna liczba osób objętych wsparciem: 19 144 w tym: 8856 uczniów szkół podstawowych, 2325 uczniów liceów ogólnokształcących, 975 uczniów techników i szkół branżowych, 3392 rodziców, 3290 nauczycieli, 220 dyrektorów szkół, 86 przedstawicieli JST.

Wartość projektu wynosi: 37 862 782,63 zł.

Wartość dofinansowania: 34 076 504,36 zł.

arrow
Facebook
YouTube